سلامت نیوز :بر پایه یک بررسی که در مجله اگزما ،  قرمزی، خشکی، پوسته پوسته شدن و نیز به وجود آمدن خارش های عودکننده در قسمت هایی از بدن مانند مچ دست، قوزک پا، گردن، ساعد ، ساق پا و پشت زانوها از علائم بیماری اگزماست.

به گزارش سلامت نیوز ،دكتر امیرهوشنگ احسانی متخصص پوست و مو نیز در برنامه ره آورد رادیو سلامت گفت : شایع ترین علت بروز اگزما استفاده از مواد شوینده و مواد آرایشی است و میزان ابتلا به این عارضه در سالهای اخیر افزایش یافته است .

دكتر احسانی خاطر نشان كرد، پمادهای كورتونی فقط در فاز حاد بیماری و حداكثر برای مدت 2 هفته تجویز می شود و مصرف خودسرانه این دارو برای طولانی مدت عوارض فراوانی دارد.

به گفته دكتر احسانی بعد از درمان فاز حاد بیماری پماد های غیركورتونی و چرب كننده و وازلین برای فرد تجویز می شود و درمان اصلی حساسیت پوستی پیشگیری از بروز آن و دوری از عاملی است كه باعث ایجاد حساسیت می شود.

به گفته محققان  خاراندن نواحی دچار شده به اگزما بروز علائم و بثورات را افزایش میدهد که دراین میان بهره گیری ازکرم ها و لوسیون های مناسب، دوش آب ولرم و استفاده از صابون هایی که باعث خشکی پوست نمی شوند می تواند باعث تخفیف نشانه های این بیماری شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha