عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس،با تأکید بر اینکه در مدیریت وزارتخانه‌ها به‌ویژه وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی اشخاص مطرح نیستند، گفت: در هیچ کشوری نمی‌توان مشکلات حوزه سلامت را عجولانه حل کرد، از این‌رو باید با برنامه‌ریزی کلان، زمینه حل مشکلات را فراهم کرد.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس،با تأکید بر اینکه در مدیریت وزارتخانه‌ها به‌ویژه وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی اشخاص مطرح نیستند، گفت: در هیچ کشوری نمی‌توان مشکلات حوزه سلامت را عجولانه حل کرد، از این‌رو باید با برنامه‌ریزی کلان، زمینه حل مشکلات را فراهم کرد.

عابد فتاحی در گفت‌ وگو با خانه ملت، با یاد‌آوری اظهارات محمدحسن طریقت منفرد سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی درباره حل مشکلات حوزه سلامت در کمترین زمان، تصریح کرد:‌ به نظر من حوزه سلامت پیچیده‌تر از آن است که مسئولان بتواند با شش ساعت، شش ماه و یا شش سال آن‌ها را حل کنند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مشکل حوزه سلامت هم‌اکنون دارای پیچیدگی و وسعت بسیاری است، گفت:‌ به طور حتم به‌علت پیچیدگی برنامه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی، مسئولان هر چه به سمت اجرای برنامه‌های این حوزه پیش بروند راه دشوارتر می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه در مدیریت وزارتخانه‌ها به‌ویژه وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی اشخاص مطرح نیستند، افزود: واقعیت آن است مسئولان می‌آیند و می‌روند و تنها امانتدار هستند، از این‌رو باید برای اجرای برنامه‌های خود برنامه‌ریزی مناسبی را انجام دهند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه در هیچ کشوری از دنیا نمی‌توان مشکلات حوزه سلامت را عجولانه حل کرد، یادآور شد:‌ باید با برنامه‌ریزی کلان، اقدام به حل مشکلات کرد.

فتاحی با یادآوری وظایف کنونی سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی، تصریح کرد:‌ به‌طور حتم این وزارتخانه باید در جهت حل مشکلات دارو، بیماران، حل مشکلات بیمارستان‌های دولتی، اختصاص اعتبار به دانشگاه‌های علوم پزشکی و اجرای طرح پزشک خانواده تلاش کند.

وی، با بیان تأکیدات رهبرمعظم انقلاب درباره با ضرورت‌بخشی به مقوله سلامت به عنوان اولویت اصلی کشور، گفت: اختصاص اعتبار حوزه سلامت می‌تواند مشکلات حوزه سلامت را تا حدودی کاهش دهد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان در مجلس نهم، با اعلام اینکه بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب، مردم جزء درد و رنج بیماری، نباید مشکل دیگری داشته باشند، یاد‌آور شد: امیدواریم مدیریت جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی در جهت کاهش هزینه مردم در حوزه بهداشت و درمان گام بردارد.

محمد حسن طریقت منفرد سرپرست وزارت بهداشت امروز در حاشیه مراسم معارفه خود را رؤسای دانشگاههای علوم پزشکی در وزارت بهداشت گفت: من با پزشک خانواده تربیت شده‌ام و این برنامه را ادامه می‌دهم.

وی همچنین اعلام کرد: ۶ ماه که سهل است در ۶ دقیقه هم می‌توان کارهای بزرگ انجام داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha