سلامت نیوز : علی‌احسان صالح افزود: آمار مرگ ناشی از سوء مصرف مواد مخدر در استان نیز در سال 90 نسبت به سال 89 کاهش 14.5 درصدی داشته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی تصریح کرد: اعتیاد به موادمخدر ، یک نوع بیماری است که بر اثر عدم آگاهی و توسط خود شخص معتاد به وجود می‌آید و در طی آن در اثر مصرف مواد مخدر مکانیزم‌های حیاتی بدن از تعادل طبیعی خارج شده و فعالیت قسمت‌هایی از بدن به صورت آشکار یا پنهان دچار اختلال، کم‌کاری و یا عدم فعالیت می‌شود.

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان ادامه داد: از نظر آسیب‌شناسی، هر دارویی که پس از مصرف چنان تغییراتی را در انسان به وجود آورد که از نظر اجتماعی قابل قبول نباشد و اجتماع نسبت به آن حساسیت نشان دهد، آن دارو مخدر است.

وی تصریح کرد: آشنایی و شروع (کنجکاوی)، تردید و دودلی و اعتیاد(وابستگی جسمی و روانی به ماده ی اعتیادآور) از مراحل معتاد شدن فرد به مواد مخدر است.

صالح یادآور شد: این داروها مخدر بوده و در صورت عدم مصرف اصولی و تحت نظر پزشک اعتیادآور است و به علت دفع کند این دارو و تجمع دارو در بدن خطر مسمومیت با این داروها وجود دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: داروهایی که در شبکه‌های ماهواره‌ای برای درمان و ترک اعتیاد تبلیغ می شود، بیش از 70 درصد مواد تشکیل‌دهنده آنها خطرناک و مخدر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha