سلامت نیوز : رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت از راه اندازی سامانه ثبت سکته قلبی در کشور خبر داد و گفت: تمام بیماران قلبی که در بخش ccu بیمارستان‌های خصوصی و دولتی بستری شوند نامشان در سامانه ثبت خواهد شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر کوروش اعتماد در جمع خبرنگاران افزود:‌ از ابتدای سال تاکنون 10 هزار مورد سکته در کشور ثبت شده است.

وی همچنین با بیان اینکه بیش از دو سوم بیماران دیابتی کشور از بیماری خود اطلاع ندارند، گفت: نظام مراقبت دیابت شهری در حال حاضر در 16 استان کشور راه‌اندازی شده است.

به گفته وی، در حال حاضر 8 درصد جمعیت بالای 15 سال کشور دیابت دارند که یزد با 14درصد بالاترین دیابتی‌ها را دارند.

اعتماد در ادامه به طرح غربالگری سرطان پستان در کشور اشاره کرد و افزود: این برنامه طراحی و تدوین شده و در مرحله تخصیص اعتبار است که در صورت تخصیص اعتبار در جمعیت زنان بالای 40 سال اجرا خواهد شد.

وی هدف اصلی مرکز مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت را تشخیص به موقع بیماریهای غیرواگیر عنوان کرد و گفت: بیش از دو سوم بیماران دیابتی کشور از بیماری خود اطلاع ندارند.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت، با بیان اینکه همچنین در کنار تشخیص، راهکارهای کنترل بیماری های غیرواگیر به بیماران آموزش داده می شود، افزود: عواملی مانند کاهش فعالیت فیزیکی، افزایش وزن و چاقی، مصرف دخانیات و الگوی غذایی ناسالم عامل اصلی بروز برخی بیماری های غیرواگیر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha