سلامت نیوز : معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اعلام کرد:‌ بیشترین مورد شکایات رسیده به معاونت غذا و داروی این دانشگاه مربوط به کمبودها، گرانفروشی و ارائه داروی تقلبی بوده است.

دکتر جمشید سلام‌زاده در گفت‌وگو با (ایسنا)،‌ درباره روند بازرسی از داروخانه‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی توضیح داد: بیش از 1600 داروخانه تحت پوشش این دانشگاه در استان تهران هستند و بازرسی از آنها نیازمند صرف وقت و نیروی انسانی بالایی است، ولی در مجموع بیش از 300 بازدید روتین در هر ماه داریم.

وی افزود: به طور متوسط از 10 داروخانه در روز بازدید به عمل می‌آید. البته این بازدیدها کافی است و نمی‌توان گفت هم داروخانه‌ها، متخلف و مشکل‌دار هستند و در نتیجه باید همه 1600 داروخانه بازدید شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تاکید کرد: با این حال از داروخانه‌هایی که سوء سابقه دارند و قبلا تخلف کرده‌اند بازدید پی در پی و مکرر داریم.

سلام‌زاده درباره رشد بازرسی از داروخانه‌ها به دنبال بروز کمبودهای مقطعی دارو و افزایش احتمال گرانفروشی یا احتکار در داروخانه‌ها، توضیح داد: میزان بازرسی در داروخانه‌ها در این مجموعه از ابتدا در سطح ماکسیمم بوده و با حداکثر توان معاونت انجام شده است. اما اکنون گزارشات موردی از گرانفروشی یا عدم عرضه دارو بیشتر شده است که آنها را نیز علاوه بر بازدیدهای روتین مورد رسیدگی قرار می‌دهیم.

وی با بیان اینکه اخیرا سامانه تلفن گویای 1490 به عنوان سامانه گزارش کمبودهای دارویی هم معرفی شده است، عنوان کرد: اما همه معاونت‌های غذا و دارو در دانشگاه‌های علوم پزشکی سامانه‌های رسیدگی به شکایات جداگانه‌ای دارند که مردم می‌توانند از این طریق هم برای شکایت از متخلفان اقدام کنند.

به گفته وی، بیشترین مورد شکایات رسیده به معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مربوط به کمبودها، گرانفروشی و ارائه داروی تقلبی بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • pardis ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
    0 0
    با عرض سلام وخسته نباشید از مغازه ای خرید کردم و 180 هزارتومان عطر خریدم ولی متاسفانه ایشان به من تقلبی داد این عطر رو لطف پیگیری کنید من شناسه پرداخت و پیگیری آن رو دارم 100596117525 و ش پ 11752 این مغازه در علامه شمالی پاساژ سهیل زیرزمین قراردارد لطفا پیگیری بفرمایید