سلامت نیوز : یک متخصص مغز و اعصاب گفت: بیش از 90 درصد آرتروزهای گردن نیاز به جراحی ندارند و بعد از مدتی با درمان طبی بهبود پیدا می‌کنند.

دکتر اکبر سلطان زاده در گفت وگو با ایسنا ، اظهار داشت: سردرد، شایع‌ترین شکایت انسان‌ها بوده و از نظر مردم یک بیماری نگران کننده است بطوریکه بسیاری از مردم وقتی دچار سردرد می‌شوند اولین تصور آنها احتمال ابتلا به تومور است در صورتی که تومور به این اندازه که مردم گمان می‌کنند شایع نیست.

وی گفت: سردردهای شایع در جامعه سردردهای میگرنی و تنشی ناشی از اضطراب و تشویش هستند و سردردهای ناشی از تومورهای مغزی همیشه با تشنج ، استفراغ صبحگاهی، تاری چشم و دو بینی همراه هستند که در سن میانسالی بروز می کنند.

سلطان زاده تصریح کرد: سردردهای ناشی از آرتروز گردن در پشت سر و پشت گردن بروز می کند و یشتر ناشی از بد قرار دادن سر روی بالش و در افرادی رخ می دهد که گردن را در وضعیت بد قرار می‌دهند و یا ورزشهای غیر اصولی انجام می‌دهند. این افراد ضمن درد در ناحیه گردن درد تیر کشنده به دست هم دارند.

این متخصص مغزو اعصاب اظهار کرد: 90 درصد آرتروزهای گردن نیاز به عمل جراحی ندارند و بعد از مدتی درمان طبی بهبود پیدا می کنند. استفاده از گردن بند نرم، خودداری از رانندگی به خصوص دنده عقب و قرار نگرفتن سر در یک مدت طولانی در وضعیت یکسان در این امر بسیار موثر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha