سلامت نیوز : مدیرکل منابع فیزیکی و طرح های عمرانی وزارت بهداشت گفت: ساخت بیمارستان مقابله با تهران نیازمند مساعدت شهرداری است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ محمد مهدی کلانتریان با بیان اینکه طرح ساخت بیمارستان مقابله با بحران توسط وزارت بهداشت آماده است، افزود: برای اجرای این طرح نیازمند فضای فیزیکی مناسب هستیم که در صورت مساعدت شهرداری تهران و تعلق گرفتن زمین به این پروژه این طرح اجرایی می شود.

وی افزود: وزارت بهداشت خواهان تعامل سازمان مدیریت شهری و شورای شهر و همچنین سازمان مدیریت بحران برای حل مشکل وضعیت فرسودگی بیمارستان های تهران است.

وی ادامه داد: مساله اصلی در جایگزینی بیمارستان های فرسوده تهران تامین منابع مالی، تخصیص زمین و تسهیل شرایط دریافت صدور پروانه ساخت و تراکم است.

کلانتریان تصریح کرد: شهرداری باید در این زمینه با وزارت بهداشت مساعدت کند و به وزارت بهداشت و سلامت شهروندان مثل بخش تجاری در شهر نگاه نکند.

وی افزود: متاسفانه مشاهده می‌شود در بخش صدور پروانه های ساختمانی شهرداری مبالغ بسیار زیادی مطالبه می شود که در توان وزارت بهداشت نیست که این مبالغ را پرداخت کند به عنوان نمونه برای ساختمان اورژانس تهران مبلغ 4.5 میلیارد تومان عوارض می خواهند که این مبلغ سه برابر اعتبار پروژه است.

مدیرکل منابع فیزیکی و طرح های عمرانی وزارت بهداشت گفت: وزارت بهداشت بسیار علاقمند است که در خصوص مدیریت و ساخت فضای ایمن با شهرداری همکاری کند که مشکل اصلی در این خصوص زمین و مجوزهاست.

وی در پایان اجرای طرح ساخت بیمارستان مقابله با بحران در تهران را یک کار تخصصی دانست و گفت: این پروژه برای سلامت مردم طراحی شده است و اظهارنظر در این خصوص نیز بهتر است توسط متخصصان صورت گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha