سلامت نیوز : رییس مرکزهمکاری‌های سازمان بهداشت جهانی در آموزش سلامت دهان و دندان، گفت: در حال حاضر هر کودک 6 ساله در ایران به طور میانگین 5 دندان پوسیده دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر محمد حسین خوشنویسان در جمع خبرنگاران خراسان جنوبی، اظهار کرد: بیشترین بیماری حوزه دهان و دندان مربوط به پوسیدگی دهان و دندان است.

وی تصریح کرد: میزان شیوع پوسیدگی دندان در کشور از بیماری آسم هم بالاتر است.رییس مرکز همکاریهای سازمان بهداشت جهانی در آموزش سلامت دهان و دندان از طرح پیمایش دهان و دندان در کشور خبر داد و افزود: این طرح در کلیه استانهای کشور در بین 5 گروه سنی انجام خواهد شد.

خوشنویسان با بیان اینکه برنامه‌های مرکز همکاریهای سازمان بهداشت جهانی در آموزش سلامت دهان و دندان بر پیشگیری از پوسیدگی اولویت داده شده است، افزود: در این زمینه فعالیت‌های مختلفی بر گروه‌های سنی مختلف برنامه ریزی شده است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه در خراسان جنوبی میزان ساعات کاری دندانپزشکان دولتی بالاتر از میزان کشوری است.

رییس مرکز همکاریهای سازمان بهداشت جهانی در آموزش سلامت دهان و دندان در پاسخ به این سوال که با توجه به گران بودن هزینه درمان دندان‌های پوسیده و خراب، چه برنامه‌هایی برای دانش آموزانی که دندان پوسیده دارند و هزینه درمان ندارند دارید، اظهار کرد: تنها دندان 6 تحت پوشش بیمه است و بقیه بیمه ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha