سلامت نیوز : عضو هیات رئیسه فراکسیون محیط زیست با بیان اینکه همه ارگا نها و دستگاه هایی که به نوعی در آلودگی هوای کلانشهرها سهیم هستند باید وارد عمل شوند، گفت: البته سازمان محیط زیست به دلیل اینکه متولی اصلی مسائل زیست محیطی است باید پررنگ تر از سایر نهادها وارد عمل شود اما از طرفی به علت اینکه حل موضوع آلودگی هوا، مشکلات و بار مالی برای سازمانها دارد از اجرای راهکارها سر باز می زنند.

محمد سادات ابراهیمی در گفتگو با مهر، اظهار داشت: تا کنون صحبتی در خصوص  مقصران آلودگی هوای کلانشهرها در مجلس مطرح نشده و متأسفانه مسئولان تنها راه گریز از آلودگی هوا را تعطیلی مدارس و یا ادارات می دانند، حال آنکه این موضوع از اهمیت بسیاری برخوردار است.

نماینده مردم شوشتر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آلودگی هوا موضوعی است که در ارتباط با سلامتی مردم است، خاطرنشان کرد: برای مرتفع شدن این معضل باید توسط مسئولان انگیزه جدی در کار باشد و روالی که آقایان طی می کنند روال درستی نیست و باید تلاش جدی وجود داشته باشد و مسئولان عزم جدی خود را مبنی بر اینکه به صورت اساسی این مشکل را حل کنند، جزم کنند.

سازمان محیط زیست برای حل آلودگی هوا تنها به ارائه تئوری بسنده می کند

وی با بیان اینکه در جلسات مختلفی که برگزار شد و سازمان محیط زیست در آن حضور داشت اعلام شد که این سازمان باید کارها را به صورت جدی دنبال کند، خاطرنشان کرد: اما متاسفانه سازمان محیط زیست برای حل مشکل آلودگی هوا تنها در حد ارائه تئوری بسنده می کند و در نهایت اقدامی که بتواند آلودگی هوا را کاهش دهد، مشاهده نشده است.

ابراهیمی از مسئولان دستگاههای اجرایی که مرتبط با موضوع آلودگی هوا هستند خواستار شد تا عزم خود را برای حل مشکل آلودگی هوا داشته باشند و افزود: ما به عنوان نمایندگان مردم از این موضوع نگران هستیم. همه ارگانها و دستگاه هایی که به نوعی در آلودگی هوای کلانشهرها سهیم هستند باید وارد عمل شوند.

حل مشکل آلودگی هوا، بار مالی دارد و ارگانها از اجرای راهکارها سر باز می زنند

عضو هیات رئیسه فراکسیون محیط زیست مجلس تصریح کرد: البته سازمان محیط زیست به دلیل اینکه متولی اصلی مسایل زیست محیطی است باید پررنگ تر از سایر نهادها وارد عمل شود اما از طرفی به علت اینکه حل موضوع آلودگی هوا، مشکلات و بار مالی برای سازمان ها دارد به نوعی ارگان ها از اجرای راهکارها سر باز می زنند لذا سازمان محیط زیست با توجه به قوانینی که در اختیار دارد باید در این حوزه قوی تر وارد شود.

ابراهیمی یادآور شد: همچنین اگر در راستای آلودگی هوا خلأ قانونی وجود دار د باید در مجلس مطرح و بررسی شود.

سه شنبه هفته آینده؛ معرفی مقصران آلودگی هوا در دستور کار مجلس

وی در پاسخ به این سوال که چرا مقصران آلودگی هوای تهران و سایر کلانشهرها در مجلس معرفی نمی شوند، گفت: در این زمینه صحبت هایی شده است و خود مسئولان نیز مطلع هستند ضمن اینکه این موضوع در دستور کار است و روز سه شنبه هفته آینده در فراکسیون بررسی خواهد شد.

وزارت نفت مدعی است که سوخت کشور استاندارد است

این نماینده مجلس نهم با بیان اینکه سوخت غیراستاندارد یکی از دلایل مهم آلودگی هوا است، گفت: البته مسئولان وزارت نفت همواره مدعی هستند که سوختی که در کشور استفاده می شود استاندارد است و پیش از این اعلام کردند که در دوره ای خاص، سوخت غیراستاندارد بوده و در حال حاضر سوخت مصرفی در کشور مشکلی ندارد و استاندارد است اما سازمان محیط زیست باید این موضوع را پیگیری و ارزیابی کند و گزارش آن را به مجلس ارائه دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha