سلامت نیوز : نایب رئیس انجمن علمی باروری و ناباروری ایران، فریز کردن تخمک و جنین را بهتر از استفاده از رحم جایگزین و یا اهدای تخمک دانست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ دکتر سیداحمد حسینی افزود: مسئله این است که بسیاری از خانواده های نابارور به خدماتی نظیر رحم جایگزین و اهدای تخمک نیاز دارند اما بخش فرهنگی موضوع همچنان قابل پیگیری است. در مورد اهدا تخمک نیز باید دقت شود تعداد بیشماری از افراد با نیت خیرخواهانه و کمک به زوجین نابارور چنین خدماتی ارائه می دهند اما باید بدانیم که تعدادی از افراد به دلایل جاه طلبی وافزایش نسل خود تخمک اهدا می کنند.

وی گفت: زنان به جز سن تقویمی برای بارداری دارای سن بیولوژیک نیزهستند و افرادی که سن بیولوژیکی شان برای بارداری بالا رفته است یا دچار یائسگی زودهنگام شده اند می توانند از این خدماتی که پیشرفت علم در اختیار بشر گذاشته است استفاده کنند.
نایب رئیس انجمن علمی تخصصی باروری و ناباروری ایران ادامه داد: راه حل دیگری هم به جز جنین جایگزین و اهدای تخمک وجود دارد. اگر زنان و مردانی هستند که تصمیم دارند باروری خود را تعویق بیندازند می توانند از فریز کردن تخمک یا جنین استفاده کنند.
 
وی گفت: اگر زنان ازدواج کرده اند می توانند بیایند جنین تشکیل دهند و با فریز کردن آن جنینی داشته باشند که به آن سن نخورده باشند و هرگاه بخواهند می توانند بچه دارشوند. این امر می تواند بسیاری از معضلات ناشی از اهدای تخمک و یا رحم جایگزین را در آینده حل کند.
 
حسینی افزود: حتی زنانی که در جوانی دچار سرطانهای مختلف می شوند و دارو درمانی های عمده دارند باید بدانند قبل از شیمی درمانی و رادیو تراپی می توانند تخمک خود را فریز کنند و در آینده بچه دار شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha