سلامت نیوز : سخنگوی فراکسیون محیط زیست با انتقاد از سازمان محیط زیست در کنترل آلودگی هوا، این بحث را بیشتر آمیخته به سیاست دانست.

موید صدر حسینی در گفتگو با مهر درباره مهار و کنترل آلودگی هوا بیان کرد: عملکرد سازمان حفاظت محیط زیست در کنترل آلودگی هوا  قوی نبوده است و تصور می شد سازمان حفاظت محیط زیست بسیار پویاتر عمل کند اما متاسفانه انتظاراتی که می رفت در عمل محقق نشد.

وی ادامه داد: باید با تاسف گفت که محیط زیست طی سال های اخیر تنها نقش ناظر را در بحث آلودگی هوا داشته است در حالی که یکی از وظایف این سازمان اتخاذ سیاستهای مناسب در جهت کاهش آلودگی هوا دست به اقدامات موثری بزند.

سخنگوی فراکسیون محیط زیست تصریح کرد: در این شرایط که سازمان محیط زیست پیگیری ویژه ای نمی کند و اقدامات تاثیرگذاری در راستای کاهش آلودگی های هوای تهران و دیگر شهرهای صنعتی بزرگ کشور صورت نمی دهد، مجلس ناچار است که به بحث کنترل آلودگی هوا ورود پیدا کند و در پی پاسخ محیط زیست از عملکرد ضعیف و نیز راهکارهایی برای کاهش آلودگی هوا بر آید.

صدر حسینی با اشاره به اینکه در سالهای اخیر کاهش آلودگی هوا بیش از آنکه توجه به مسائل زیست محیطی و سلامت مردم داشته باشد سیاسی شده است، گفت: متاسفانه اولویت دولت در سنوات گذشته به مسائل سیاسی و اقتصادی بوده است و در این بین از محیط زیست غافل شده است.

این نماینده مجلس نهم افزود: استاندارد نبودن کیفیت سوخت، عدم خروج خودروهای فرسوده، افزایش ترافیک، بی توجهی به ضرورت نصب و تعویض کاتالیست از جمله مواردی است که توجه به هر کدام از آن ها در کنترل آلودگی هوا تاثیر شایانی دارد اما با بی توجهی امروز شاهد این حجم از آلودگی هوا هستیم و در واقع بیش از 80 درصد از سهم آلودگی ناشی از خودروها و سوخت  است.

وی تاکید کرد: آلودگی هوا معضلات بسیاری دارد که می توان به کاهش راندمان کار و تعطیلی ها اشاره کرد که البته همه ما بر اهمیت اقدام فوری رفع آلودگی هوا ، اتفاق نظر داریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha