سلامت نیوز : معاون عمرانی استانداری تهران درباره آلودگی هوای تهران گفت: با توجه به اجرای طرح زوج و فرد از درب منازل میزان غلظت آلاینده ها در شهر تهران طی این روزها کنترل خواهد شد اما چنانچه میزان آلودگی شدت پیدا کند و سلامت مردم در خطر باشد حتما تعطیلی نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.

محمدرضا محمودی در گفتگو با مهر با بیان این مطلب بیان کرد: با توجه به اینکه غلظت آلاینده ها در سطح شهر تهران به شکل پایدار رسید و افزایش پیدا کرد جلسه کمیته اضطرار در روز گذشته تشکیل شد و در پی آن اجرای طرح زوج و فرد از درب منزل الزامی شد که از صبح امروز در سطح خیابان ها اجرا شده است.

معاون عمرانی استانداری تهران تصریح کرد: همانطور که از صبح امروز مشاهده کردیم ترافیک با اعمال طرح زوج و فرد از درب منزل در بزرگراه ها و خیابان های شهر تهران کاهش چشمگیری داشت و تنها در محورهای ورودی به تهران اندکی بار ترافیکی وجود داشت و خوشبختانه مردم رعایت کردند.

وی اضافه کرد: اجرای طرح زوج و فرد از درب منزل علاوه بر کاهش بار ترافیکی، منجر به کمتر شدن استفاده از سوخت نیز می شود، از طرفی با توجه به تعطیلی مدارس ابتدایی شهر تهران، بسیاری از سرویس های مدارس نیز تردد نخواهند داشت و طبیعی است که از آلودگی کاسته خواهد شد.

محمودی در ادامه ابراز امیدواری کرد تا آلودگی هوا با اقداماتی که صورت می گیرد کنترل شود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: اگر چنانچه با اقداماتی که صورت می گیرد غلظت آلاینده ها در تهران کاهش پیدا نکند حتما کمیته اضطرار تشکیل جلسه خواهد داد و در آن باز تصمیمات جدیدی گرفته می شود.

معاون عمرانی استانداری درخصوص احتمال تعطیلی شهر تهران در روزهای ابتدایی هفته آینده نیز گفت: نه اینگونه نیست تعطیلی زیان های اقتصادی برای کشور دارد چرا که تهران متعلق به ایران است و اقتصاد در کشور چرخش دارد لذا با تعطیلی به کشور لطمه وارد می شود.

 به گفته وی،  از طرفی آلودگی هوا برای سلامتی شهروندان  ضرر دارد و ما گاها مجبور به اعمال روش تعطیلی می شویم بنابراین  در این روزها اگر میزان غلظت آلاینده ها  افزایش داشته باشد مجبور هستیم تعطیل کنیم اما امیدواریم با اقداماتی که صورت می گیرد به آن حد نرسد.

محمودی تأکید کرد:  چنانچه میزان آلودگی شدت پیدا کند و سلامت مردم در خطر باشد حتما تعطیلی نیز در دستور کار کمیته قرار خواهد گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha