سلامت نیوز : مدیرکل شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران با اشاره به موضوع آلودگی هوای پایتخت گفت: متاسفانه مسئولان تنها به اجرای طرح ‌های کوتاه مدت در موضوع آلودگی هوای پایتخت و حل این معضل بسنده کرده و به سلامت مردم کم توجهی می کنند.

یوسف رشیدی در گفتگو با مهر با بیان اینکه متاسفانه مسئولان تنها به اجرای طرح ‌های کوتاه مدت در موضوع آلودگی هوای پایتخت بسنده کرده و به سلامت مردم کم توجهی می کنند، اظهار داشت: آنچه سالهاست که همه مردم و مسئولان می دانند این است که درشهر تهران نیمه دوم سال دو سوم روزها در ساعات اولیه صبح پدیده اینورژن رخ می دهد و میزان آلاینده ها تا پیش از ساعت 30/7 صبح به حداکثر مقدار خود می رسد که گره خوردن این ساعت با اوج ترافیک موجب تشدید آلودگی هوا می شود.

مدیرکل شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران با بیان اینکه  انبوهی از قوانین اجرا نشده و کلکسیونی از انواع آلاینده‌ ها در تهران وجود دارد افزود: برآورد می ‌شود خسارت آلودگی هوا در کشور هر سال بیش از آنچه که اعلام می شود، باشد.

وی تصریح کرد: اگر بر مبنای استاندارد جدید میزان آلودگی هوای تهران اعلام شود تعداد روزهای ناسالم و بسیار ناسالم افزایش چشگیری خواهد داشت، آلودگی هوای شهر تهران از آنچه که اعلام می شود بسیار بدتر است.

رشیدی با اعلام اینکه بیشترین عامل آلودگی هوای تهران به دلیل منابع متحرک و وسایل نقلیه است، اظهار داشت: یکی از دلایل مهم در حل معضل آلودگی هوا توسعه حمل و نقل عمومی است. همچنین عوامل دیگری از جمله ارتقای کیفیت سوخت و کیفیت خودروها و همچنین خروج خودروهای فرسوده نیز در حل آلودگی هوا دخیل هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha