مدارس شهرستانهای استان تهران دارای حدود یک میلیون و 250 هزار دانش آموزهستند و باید به ازای هر 750 نفر یک مربی بهداشت وجود داشته باشد و این در حالی است که امسال تنها 18 نفر به عنوان مربیان جدید بهداشت در این مدارس استخدام شده اند.

الهه حسن پورکارشناس مسئول بهداشت و تغذیه سازمان آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران درگفتگو با مهردراین باره افزود : 13مربی ازطریق وزارت آموزش و پرورش و 5 نفردیگربا آزمون های استخدامی وبااحتساب اولویت ها راهی مدارس می شوند .

وی تصریح کرد : در حال حاضر120 مربی بهداشت در مدارس مشغول به کارند و برای رفع کمبودهای موجود حدود 100 نفراز بهداشتکارانی که طی سالهای گذشته در مدارس مشغول به کار بوده اند امسال در آموزشگاه ها به شکل قراردادی  مشغول به کار شده اند . 

حسن پور با اشاره به اینکه اولویت استخدام مربیان بهداشت برای دانش آموزان دوره ابتدایی است، خاطر نشان ساخت : نباید این اولویت ها موجب غفلت از دیگر دانش آموزان شود .

کارشناس مسئول بهداشت و تغذیه مدارس شهرستانهای استان تهران یاد آورشد : قراراست امسال نیز مانند سال تحصیلی گذشته مدارس شهرستانهای استان تهران به صابون مایع و جوهر نمک مجهزشوند اما هنوز اعتبار این امر در اختیارمان قرارنگرفته است.
 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha