سلامت نیوز : در مدت هشت ماهه اول سال جاری ۱۳۰۹ واقعه طلاق در استان به ثبت رسیده است که نسبت به تعداد هزار و ۱۳۰ مربوط به مدت مشابه سال گذشته ۱۳ و هفت دهم درصد رشد داشته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا ؛ کیومرث صالحی نیا مدیر کل اداره ثبت احوال استان بوشهر در نشستی خبری با مطبوعات محلی و سراسری استان گفت: در هشت ماهه اول سال جاری در استان بوشهر ۱۰ هزار و ۴۲۸ واقعه ازدواج به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که هشت هزار و ۶۰۶ مورد بوده و بیش از ۲۱ درصد رشد داشته است.

وی افزود: همچنین ۷۵ درصد ازدواج‌ها در مناطق شهری و ۲۵ درصد در مناطق روستایی به وقوع پیوسته است.

صالحی نیا جمعیت کنونی استان را یک میلیون و ۳۲ هزار و ۴۹۴ نفر اعلام کرد که ۵۶۰ هزار و ۹۹۵ نفر آن مرد و بقیه زن هستند و ۲۷۲ هزار و ۲۶ خانوار را شامل می‌شود که ۶۸ درصد در مناطق شهر و۳۱ درصد در مناطق روستایی ساکن هستند.

وی ادامه داد: جمعیت استان بوشهر یک و چهار دهم درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهد و نسبت جنسیتی استان ۱۱۹ مرد در برابر ۱۰۰ زن است.

صالحی نیا فراوانی نام‌های دختر وپسر را اینگونه اعلام کرد: در دختران نام فاطمه ۸۱۱ نفر، زهرا۴۴۱، زینب ۱۸۶، رقیه ۱۷۳ و فاطمه زهرا ۱۵۷ مورد، اما نام‌های پسران امیرعلی ۳۳۸، حسین ۳۲۸، امیر حسین ۳۱۵، محمد۳۰۱، ابوالفضل۲۹۲ مورد.

وی همچنین یادآور شد: در مدت هشت ماهه اول سال جاری هزار و ۳۰۹ واقعه طلاق در استان به ثبت رسیده است که نسبت به تعداد هزار و ۱۳۰ مورد مربوط به مدت مشابه سال گذشته ۱۳ و هفت دهم درصد رشد داشته است.

به گفته وی ۸۲ درصد طلاق‌ها در مناطق شهری و ۱۸ درصد در مناطق روستایی روی داده است و در مدت ۹ ماهه امسال در استان بوشهر ۱۴ هزار و ۸۸۶ واقعه ولادت به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶ و۲۲ درصد رشد داشته است و درهمین مدت دو هزار و ۷۸۴ واقعه وفات به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷ درصد رشد را نشان می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha