عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت اعتبار لازم برای اجرای قانون بازنشستگی با 60 سال سن و 10 سال سابقه کار را تامین نمی کند.

محمد عباسپور در گفتگو با مهر گفت: قانون بازنشستگی با 60 سال سن و 10 سال سابقه کار یک بار در مجلس شورای اسلامی تصویب شد اما از سوی شورای نگهبان رد شد و مجدد نمایندگان طرحی یک فوریتی را ارائه کردند که به تصویب رسید .

وی تصریح کرد : بر اساس این مصوبه بنا شد به ازای هر سال یک روز به عنوان حقوق بازنشستگی پرداخت شود و در قانون ، بودجه سالیانه آن نیز تصویب شد اما این قانون از سوی  سازمان تامین اجتماعی به علت بی توجهی دولت در تامین اعتبار اجرا نشد .

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت : سازمان تامین اجتماعی عنوان کرده است اعتبار لازم را برای اجرای این قانون دراختیار ندارد و دولت باید بودجه مربوطه را تامین کند که دولت نیز در این خصوص تاکنون بد حسابی کرده است.

عباسپور با انتقاد از بی توجهی دولت در پرداخت بدهی خود به سازمان تامین اجتماعی گفت: چندین سال از وعده دولت در پرداخت طلب سازمان تامین اجتماعی می گذرد اما این امر هنوز محقق نشده است و ایجاب می کند دولت تصمیمی جدی دراین خصوص اتخاذ کند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha