چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۶
کد خبر: 64220

سلامت نیوز : سید محمد نبوی در گفت‌و‌گو با فارس در مورد جزئیات طرح اظهار داشت: تقریباً یک سوم جمعیت جهان در معرض آسیب‌های ناشی از فلوئور قرار دارند و این ماده به عنوان چالش نظام سلامت محسوب می شود.

این محقق جوان با اشاره به اینکه فلوئور در برخی مواد غذایی مانند چای، شیرخشک و خمیر دندان وجود دارد افزود: حتی آب بسیاری از مناطق کشور حاوی این ماده است و امکان حذف این ماده و جلوگیری از ورود آن به بدن وجود ندارد ولی می‌‌توان پروتکلی برای جلوگیری از آسیب‌ها تدوین کرد.

این محقق جوان که در هیجدهمین جشنواره رازی برگزیده شده در مورد جزئیات طرح گفت: فلوئور روی کبد، مغز، قلب و حتی سلول اثر مخرب دارد ولی مقاله من در مورد اثر محافظتی کورستین بر آسیب کبدی ناشی از فلوئورید سدیم است.

وی ادامه داد: به زبان ساده‌تر کورستین ماده‌ای است که آسیب ناشی از فلوئور را کاهش می‌دهد و افراد با مصرف روزانه میوه و سبزیهای تازه به ویژه سیب و پیاز می‌توانند از آثار مخرب فلوئور در امان بمانند.

محقق مرکز بیوتکنولوژی کاربردی دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله تاکید کرد: البته تاثیر میوه و سبزیجات به شرطی است که به صورت خام مصرف شود چرا که پخت آن در دمای بالا تا حد زیادی بافت این مواد را تخریب می‌کند و تأثیر واقعی از بین می‌رود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha