سلامت نیوز : قاسم احمدی در گفت‌وگو با فارس در مشهد اظهار کرد: تحریم برای ایران اسلامی فرصت رشد و تعالی بوده نه تهدیدی که وابستگی را در آن ایجاد کند.

وی افزود: نرخ سودآوری گردشگری و به ویژه گردشگری سلامت مطلوب نیست و نیازمند راهبردهای اساسی در مسیر توسعه آن هستیم.

احمدی تولید ثروت و اشتغال‌زایی را دستاوردهای اقتصادی و مهم گردشگری سلامت در مسیر اقتصاد مقاومتی توصیف کرد و یادآور شد: در حوزه علوم پزشکی ترقی شایانی کرده‌ایم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ایران اسلامی در تولید علم رتبه دوم منطقه و در جهان رتبه 19 را دارد و در این فضای رو به رشد باید با توانمندی در مسیر توسعه گردشگری سلامت گام برداریم.

وی با بیان اینکه وضعیت بهداشت و درمان ایران بسیار رشد چشمگیر در سنوات اخیر داشته گفت: شاهد جراحی‌های مدرن پزشکی و تجهیزات مدرن سخت افزاری و نرم افزاری هستیم.

احمدی با تاکید بر اینکه باید رتبه 19 علمی و پزشکی به رتبه تک رقمی مبدل شود اظهار کرد: مشهد توانایی این را دارد که با عنوان قطب گردشگری سلامت معرفی شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: سالانه حجم عظیمی از گردشگران مذهبی به مشهد وارد می شوند و ارائه خدمات کیفی به آنان تبلیغ مفیدی در جذب گردشگری و حتی گردشگری سلامت بشمار می رود.

وی یادآور شد: اقدامات در حوزه گردشگری باید به گونه‌ای باشد که هم نفع مادی و هم نفع معنوی داشته باشد.

احمدی امنیت و سلامت را دو رکن اساسی سلامت جامعه توصیف کرد و خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی از طرح هایی که در راستای توسعه گردشگری سلامت باشد حمایت می‌کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کنفرانس بر دو نوع است برخی در مسیر اسراف هزینه‌های سنگین برگزاری کنفرانس و برخی در مسیر ارتقا ارتباطات و سمپوزیوم‌های گفت و شنودی میان شرکت کنندگان است.

احمدی گفت: در کنفرانس بین‌المللی گردشگری سلامت کشورهای اسلامی باید دیدارها منجر به امضای تفاهم‌نامه‌های همکاری در مسیر توسعه گردشگری سلامت و ارتقای سطح بهداشت و درمان کشورهای اسلامی باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha