سلامت نیوز : برای اغلب مادران فهمیدن این موضوع که به زودی صاحب فرزند می شوند بسیار هیجان انگیز بوده و البته ممکن است با کمی اضطراب و ترس همراه باشد. هنگامی که شما متوجه می شوید باردار هستید، معمولاً روی روزها و هفته های بعد از تولد فرزندتان تمرکز می کنید، در حالی که برای برقراری ارتباط بهتر با نوزادتان لازم است از هم اکنون اقدام کنید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان ؛ تحقیقات نشان داده که مادران با یاد گرفتن رفتارهای دلبستگی مانند صحبت کردن، لمس، تمرکز و توجه به جنین می توانند تعامل بهتر و موثرتری با او برقرار کنند. چنین رفتارهایی باعث می شود که مادر با در پیش گرفتن عادات صحیح همچون خوب غذا خوردن و ترک رفتارهای غلط همچون سیگار کشیدن ارتباط آرامش بخش و لذت بخش تری با جنین خود برقرار کند. این امر باعث شکل گرفتن تصورات مثبت درباره جنین و کاهش اضطراب مادران باردار و افزایش سلامت مادر و جنین می شود.

تمرینی برای برقراری رابطه احساسی با جنین

تمرین زیر روی رابطه احساسی شما با کودکتان تمرکز می کند. این تمرین بسیار مفید است و شما باید احساسات و نظرات تان را بعد از هر عبارت بنویسید. ابتدا سعی کنید آرام باشید، سپس چشم هایتان را ببندید و سعی کنید فرزندتان را به طور واضح تصور کنید.

۱ - سعی کنید فرزندتان را هم در طول دوران بارداری و هم در طول دوران نوزادی، کودکی و بزرگسالی تصور کنید. سعی کنید خود را به عنوان یک مادر در حال بغل کردن، خواباندن و غذا دادن فرزندتان تصور کنید.

۲ - انتظار دارید که فرزندتان چگونه باشد؟ ویژگی های جسمانی، شخصیتی و رفتاری مانند گریان، خواب آلود، خوش رو، پرخور و... را بنویسید.

۳ - شما چه انتظارات، آرزوها و نگرانی هایی درباره فرزندتان دارید؟

این کارها را انجام دهید

زندگی پر از مشغله امروز بیشتر اوقات ما را دچار کمبود وقت می کند، اما تا آن جا که ممکن است سعی کنید هر روز زمانی را به ارتباط با جنین اختصاص دهید.

- هر روز زمانی را برای صحبت با او در نظر بگیرید. نتایج تحقیقات نشان می دهد نوزادانی که در دوران جنینی خود صدای مادرشان را شنیده اند بعد از تولد زودتر با مادر خود ارتباط برقرار کرده اند.

- روزانه با دست کشیدن و لمس شکم خود اعضای مختلف بدن جنین را احساس و سعی کنید وضعیت قرار گرفتن جنین را در شکم حدس بزنید.

- هر روز برای او قرآن، دعا و سرودهای زیبا بخوانید.

- هر روز برای او یک موسیقی آرامش بخش پخش کنید.

- هر روز برای چند لحظه چشمانتان را ببندید و صورت فرزندتان را تصور کنید.

تمرینی برای پدران آینده

به پدران محترم هم توصیه می شود که روزانه زمانی را به فرزند متولد نشده خود اختصاص دهند. با او صحبت کنید، برای او آواز بخوانید و برای او یک اسم مستعار انتخاب کنید و او را صدا بزنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha