معاون سلامت وزارت بهداشت از ارائه خدمات به برخی بیماران از جمله مبتلایان به آلزایمر در بیمارستانهای فوق تخصصی این وزارتخانه خبر داد.

دکتر سید موید علویان در خصوص اختصاص بودجه به بیماری آلزایمر به عنوان یکی از بیماریهای خاص، به مهر گفت: هنوز یک ریال هم دریافت نکرده ایم اما قرار نیست این بودجه در اختیار انجمن های مربوطه قرار بگیرد.

معاون سلامت وزارت بهداشت از ارائه خدمات برای برخی بیماریها از جمله آلزایمر، در 15 نقطه از کشور اشاره کرد و اظهار داشت: قرار است در بیمارستانهای فوق تخصصی وزارت بهداشت، خدماتی به بیماران آلزایمری ارائه شود.

علویان در ارتباط با این گونه هزینه کردن اعتبارات مصوب و عدم توزیع آن بین نهادهای مربوطه گفت: شان نزول انجمن ها این است که از منابع غیر دولتی استفاده کنند و کمک بگیرند.

وی همچنین در این خصوص که انجمن ها نیز به حمایت های دولتی نیاز دارند، پاسخ داد: ما هم حمایت می کنیم.

به گزارش مهر، چندی پیش معاون امور مجلس وزارت بهداشت از تخصیص 75 میلیارد تومان به برخی بیماریهای خاص از جمله آلزایمر خبر داده بود که گفته می شود چیزی در حدود 5/3 میلیارد تومان سهم آلزایمر است که پس از گذشت 5 ماه از سال جاری، هنوز محقق نشده است.

در حال حاضر حدود 300 نفر مبتلا به آلزایمر در کشور وجود دارد که تامین هزینه های دارویی، از جمله مشکلات برخی بیماران و خانواده های آنان است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha