سلامت نیوز :  دبیر اجرایی پنجمین کنگره بین‌المللی آزمایشگاه و بالین گفت: در حال حاضر تشخیص انواع سرطان‌های خونی با بهره‌مندی از روش‌ها و دستگاه‌های پیشرفته از جمله آزمایش‌های مولکولی در آزمایشگاه‌های کشور فراهم شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر رضا میرنژاد اظهار داشت: اعتماد متقابل متخصصان در حوزه بالین و علوم پایه می‌تواند در روند تشخیص و درمان بسیاری از مشکلات از جمله بیماری‌های عفونی بسیار موثر باشد.

وی گفت: در حال حاضر انواع تالاسمی‌ها به عنوان یکی از عمده‌ترین اختلالات خونی به شمار می‌رود و علاوه براین انواع کم خونی‌ها وابسته به ارث و لوسمی‌ها نیز در ردیف اختلالات خونی قرار می‌گیرند.

میرنژاد خاطرنشان کرد: هم اکنون بسیاری از آزمایش‌های مربوط به تشخیص اختلالات خونی به ویژه تالاسمی پیش از ازدواج اجباری است و با توجه به این امر تمام انواع سرطان‌های مربوط به مشکلات خونی و اختلالات توسط متخصصان علوم آزمایشگاهی کشور تشخیص داده می‌شود.

دبیراجرایی پنجمین کنگره بین المللی آزمایشگاه و بالین گفت: در این کنگره که از 26 تا 29 دی ماه امسال در مرکز همایش‌های رازی تهران برگزار می‌شود، محورهایی همچون اختلالات خونی، سرطان و آزمایشگاه تشخیص طبی، بیماری های عفونی و آزمایشگاه تشخیص طبی، مدیریت راهبردها در آزمایشگاه تشخیص طبی و بالین، آموزش، پژوهش، تولید و تجاری سازی و مشکلات رایج تشخیصی و راه حل های آن بررسی می شود.

میرنژاد توضیح داد: این کنگره مقاله محور نیست، بلکه در آن 18 پانل تخصصی با حضور متخصصان داخلی و خارجی به منظور ارایه مطالب آموزشی برگزار می شود.

وی گفت: پژوهش و تولید در حوزه محصولات دانش محور مورد استفاده در آزمایشگاه، عوارض ایمنولوژیک ناشی از تزریق خون، سلول های بنیادی با محوریت پیوند مغز استخوان، پیوند اعضا و آزمایشگاه و گفتمان آزمایشگاه و بالین ازجمله موضوعات این پانل های تخصصی است.

میرنژاد افزود: همچنین عوارض "ریزگردها" برای اولین بار و به صورت علمی در پانلی جداگانه با حضور مسوولانی از سازمان محیط زیست و سایر نهادهای مربوطه بررسی خواهد شد.

دبیر اجرایی پنجمین کنگره بین المللی آزمایشگاه و بالین خاطرنشان کرد: متخصصانی از کشورهای ترکیه، مصر، اتریش و هلند نیز در این کنگره حضور خواهند داشت و امتیاز بازآموزی برای شرکت در این کنگره 15 تا 20 امتیاز است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha