چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۲
کد خبر: 64242

سلامت نیوز : کارشناس صنایع غذایی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: میگو به دلیل داشتن اسیدهای چرب امگا۳ به کنترل التهاب و پیشگیری از لخته شدن خون کمک می‏‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ علی اکبر کمالی با اشاره به این‌که میگو یک منبع پروتئین دریایی محسوب می‌شود، افزود: میگو از نظر مقایسه‏‌ای نسبت به سایر غذاهایی که پروتئین زیادی دارند مانند گوشت ماهی و گروه ماکیان، کالری کمتری دارد.

وی با اشاره به کیفیت بالای پروتئین و اسید آمینه‏‌های لازم موجود در میگو، گفت: پروتئین میگو همانند سایر جانوران دریایی به دلیل نداشتن بافت همبند به راحتی هضم می‏‌شود.

این کارشناس صنایع غذایی عنوان کرد: افراد مسن که در جویدن و هضم غذا مشکل دارند، غذای حاوی میگو گزینه مناسبی برای تأمین پروتئین روزانه آنها است.

کمالی بیان کرد: با توجه به این‌که در میگو میزان اسید چرب اشباع که برای سلامتی مضر است، صفر است، می‏‌تواند به کاهش کلسترول خون کمک کند.

این کارشناس با بیان این‌که میگو دارای مقدار کمی چربی است، عنوان کرد: اسیدهای چرب امگا۳ که از دسته‏‌های چرب غیراشباع بوده و برای سلامتی مفید هستند در میگو به وفور یافت می‏‌شود. این دسته از اسیدهای چرب می‏‌توانند در کاهش خطر بیماری‏‌های قلبی مؤثر واقع شوند. اسیدهای چرب امگا۳ همچنین اجزای ضروری برای غشای سلول مغز و بافت چشم محسوب می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: میگو مقدار قابل توجهی املاح ضروری به خصوص فسفر و آهن دارد که بویژه برای کودکان در حال رشد و زنان باردار بسیار مفید است.

این کارشناس صنایع غذایی بیان کرد: میگو منبع غنی از ویتامین‏‌های ‏A، B۶، ۱۲B، C، D، E و املاحی همچون کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر، پتاسیم، سدیم، روی، مس، منگنز و سلنیم است. همچنین کلسیم، روی، آهن، منیزیم و فسفر موجود در میگو نسبت به سایر آبزیان بیشتر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha