سلامت نیوز : دردهای بیمارستان شهید رحیمی خرم‌آباد را که می‌شماری به رفت‌وآمد چند وزیر ختم می‌شود و وعده‌هایی که همچنان باقی مانده است. مرضیه وحید‌دستجردی هم رفت تا وعده افتتاح بیمارستان در پاییز امسال نیز راهی بایگانی شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از همشهری ؛ با رفتن مرضیه وحید‌دستجردی از وزارت بهداشت و درمان امیدواری به خوش‌قولی وزیر بهداشت هم به ناامیدی بدل می‌شود تا همچنان مسئولان امر از عدم‌تخصیص اعتبارات بیمارستان شهید رحیمی خرم‌آباد سخن بگویند.عملیات اجرایی بیمارستان شهید رحیمی خرم آباد از سال1382 آغاز شده است تا پس از هشت سال معطلی در حوزه وزارت راه و شهرسازی در اسفندماه سال90 برای تجهیز، تحویل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شود.

بیمارستان شهید رحیمی خرم‌آباد یک بیمارستان هفت‌طبقه آموزشی، درمانی، پژوهشی و جنرال است. این بیمارستان دارای 220تا 240تخت بستری با 25تا 30بخش تخصصی و فوق تخصصی است. عمده‌ترین بخش‌های بیمارستان بخش‌های تخصصی و فوق تخصصی داخلی، بخش‌های تخصصی و فوق‌تخصصی جراحـی، بخش‌هــــای تخصصی و فوق تخصصی اطفال، بخش زنان و زایمان، بخش داخلی اعصاب و بخش قلب و CCU است. بیمارستان شهید رحیمی دارای 16بخش درمانگاهی و پاراکلینیکی ویژه نظیر رادیولوژی، سی‌تی‌اسکن و نخستین MRI دولتی در استان است.

با راه‌اندازی بیمارستان شهید رحیمی خرم‌آباد فضای آموزشی درمانی دانشگاه علوم پزشکی لرستان برای تربیت و آموزش دانشجویان رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی دو برابر می‌شود. همچنین با راه‌اندازی این بیمارستان مهم فضای آموزشی استاندارد و مناسب تری در اختیار دانشجویان و اساتید قرار خواهد گرفت.

با این تفاسیر راه‌اندازی بیمارستان شهید رحیمی خرم‌آباد به‌عنوان شاه‌کلید قفل‌های بسته مشکلات در حوزه سلامت لرستان محسوب می‌شود که سال‌هاست مردم برای گره‌گشایی این پروژه چشم به راه مانده‌اند.اما روند طولانی‌شدن عملیات اجرایی پروژه‌های بیمارستانی در استان لرستان بارها از سوی رسانه‌ها اعلام‌شده ولی به‌نظر می‌رسد همچنان سلامت مردم لرستان درگیر وعده‌هایی است که به سرانجام نمی‌رسد.

با مرور وعده‌هایی که در سال‌های اخیر برای بهره‌برداری بیمارستان شهید رحیمی خرم آباد داده شده‌ متوجه می‌شویم که علی نیکزاد، وزیر راه و شهرسازی در این میان سهم بسزایی را به‌خود اختصاص داده است. چوب خط وعده‌های وزیر که پر شد، مسئولان راه و شهرسازی لرستان به‌خود آمدند تا بیشتر از این دستور وزیرشان را معطل نکنند و بالاخره روز موعود فرا رسید و اواسط اسفندماه سال90 پروژه نیکزاد به‌دست مرضیه وحید‌دستجردی رسید تا وعده‌های وزیر ختم به خیر شود.

اما پس از گذشت بیش از هشت سال یا به‌عبارت دیگر بیش از سه هزار روز پروژه بیمارستان به‌دست وزارت بهداشتی‌ها رسید تا مردم دعا کنند که مرضیه وحید‌دستجردی خوش قول‌تر از علی نیکزاد باشد. اسفندماه90 مسئولان دانشگاه علوم‌پزشکی بعد از تحویل پروژه گفتند که برنامه‌ریزی شده است که ظرف شش‌‌ماه تجهیزات پزشکی مورد نیاز این بیمارستان نصب و راه‌اندازی شود تا این مرکز آموزشی درمانی بزرگ هرچه سریع‌تر بتواند خدمات خود را به مردم استان لرستان ارائه کند. مردادماه سال91 بود که مسئولان دانشگاه علوم پزشکی جلسه‌ای تشکیل دادند تا خبرنگاران را مجاب کنند که افتتاح پروژه در مهرماه شدنی نیست و خبرنگاران نیز تاریخ جدید را در دفترچه‌های یادداشت خود نوشتند؛ یعنی اواخر آبان ماه!

کمی بعدتر باز هم مسئولان امر اعلام کردند که هنوز تجهیز بیمارستان زمان نیاز دارد و مردم باید تا آخر پاییز برای افتتاح این بیمارستان که دیگر در آستانه 10سالگی قرار گرفته است منتظر بمانند.چوب خط بدقولی‌های وزارت بهداشت با گذشت 10روز از دی‌ماه در حالی هر روز خط خطی‌تر می‌شود که وزیر بهداشت و درمان نیز طی هفته اخیر از سمت خود برکنار شد تا اوضاع پرتلاطم این وزارتخانه موجب دغدغه مردم این استان شود.

تنها 10درصد اعتبارات داده شد

این نگرانی آنجا تکمیل می‌شود که رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان اعلام کرده است که طی سال‌جاری تنها 10درصد از اعتبارت ملی بیمارستان شهید رحیمی خرم‌آباد تخصیص داده شده است. اردشیر شیخ‌آزادی در گفت‌وگو با مهر اظهار داشت: برای این بیمارستان طی سال‌جاری سه‌میلیارد تومان اعتبار درنظر گرفته شده که از این میزان تاکنون تنها 10درصد آن به استان تخصیص داده شده است. رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان با اشاره به فازبندی تجهیز بیمارستان شهید رحیمی خرم‌آباد بیان داشت: فاز اول تجهیز این بیمارستان تاکنون 90درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به هر روی با این همه وعده بیات شده و به تاریخ پیوسته باید منتظر ماند و دید که آیا این پروژه به داد دردها و زخم‌های سلامت لرستان خواهد رسید یا همچنان مردم باید روزها را به شب‌ها گره بزنند و برای درمان دردهای خود راهی استان‌های دیگر شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha