پنجشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۸
کد خبر: 64267

حال دو تن از دانش آموزان حادثه دیده پیرانشهری به دلیل سوختگی شدید وخیم است و باید دعا کرد تا خدای نکرده شاهد تلفات دیگری نباشیم.

حال دو دانش آموز پیرانشهری وخیم است
سلامت نیوز : نماینده مردم پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: حال دو تن از دانش آموزان حادثه دیده پیرانشهری به دلیل سوختگی شدید وخیم است و باید دعا کرد تا خدای نکرده شاهد تلفات دیگری نباشیم.

رسول خضری در گفت‌و‌گو با ایلنا در مورد آخرین وضعیت دانش آموزان حادثه دیده پیرانشهری گفت: شش نفر از دانش‌آموزان حادثه دیده دوروز پیش به بیمارستان سوانح سوختگی اصفهان که اتفاقا همام روز افتتاح شده بود منتقل شدند.

وی با اشاره به عفونت ریه، کلیه و قلب دو نفر از این دانش آموزان گفت: این دو نفر با توجه به اینکه ۱۰ تا ۱۵درصد سوختگی ریه داشتند اما مشکل ریه آن‌ها تا حدی زیادی کنترل شده است اما باید تمام مراقبت های لازم برای كنترل عفونت آنها اعمال شود.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان خاطرنشان کرد: یک فرد بزرگسال با سوختگی ۴۰ درصد برای درمان باید بنیه خوبی داشته باشد و تحمل کند چه برسد به این دانش آموزان که دارای سوختگی ۴۰، ۳۵ و ۳۰ درصدی هستند.

وی افزود: خوشبختانه سه دانش آموزی که در بیمارستان مشهد بستری هستند روند درمانشان رادارند طی می‌کنند و تاکنون مشکلی به وجود نیامده است.

خضری در پاسخ به این سوال که عمل جراحی پلاستیک دانش آموزان از چه زمانی آغاز می‌شود، افزود: برخی دانش آموزان که در بیمارستان تبریز بستری بودند جراحی‌های معمولی و پایه پلاستیک بر روی آن‌ها انجام شده است اما به طور کلی عمل جراحی زیبایی آن‌ها زمان می‌برد چرا که آن‌ها باید تحمل آن را داشته باشند.

نماینده مردم پیرانشهر در مجلس با اشاره به عوارض تغییر شکل اندام آسیب دیده ناشی از سوختگی در این دانش آموزان گفت: درمان سوختگی دارای دو مرحله بازگشت به زندگی و بازگشت به جامعه است از همین رو درمان عوارض سوختگی آن‌ها زمان زیادی می‌برد و نیاز به عمل‌های متعددی خواهد داشت.

این عضو کمیسیون بهداشت ودرمان همچنین درادامه استفاده از روشهای سنتی و منسوخ شده برای درمانی دانش‌آموزان پیرانشهری را تکذیب کرد.

وی با تاکید بر اینکه از تمام راه‌های قانونی برای احقاق حق از وزارت آموزش وپرورش استفاده خواهیم کرد، افزود: به طور حتم این را حق قانونی خودمان می‌دانیم و فکر می‌کنیم که حق الناس به گردن ماست و اگر این کار را نکنیم باید پاسخگو باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha