پنجشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۹
کد خبر: 64270

سه دلیل برای پیر شدن پوست وجود دارد، مسائل ارثی ژنتیكی یكی از آن علل هستند

3 دلیل عمده پیر شدن پوست
سلامت نیوز : آسمان همواره خاكستری است، باران می‌بارد و ما نیز نمی‌توانیم تمام روز در خانه بمانیم اما نكته عجیب این‌جا است كه در این زمان سال، آخرین چیزی كه اكثر ما به آن فكر می‌كنیم استفاده از كرم‌های ضدآفتاب است. متخصصان پوست به كرات اهمیت استفاده از كرمهای ضدآفتاب دارای SPF را حتی در روزهای سرد زمستانی مورد تاكید قرار داده‌اند. استفاده از این نوع كرم‌ها در بهترین حالت از چروك‌ها و پیرشدن زودرس پوست جلوگیری می‌كند، این مسئله دقیقا علت مراجعه بسیاری از زنان و مردان به متخصص پوست بوده كه به دنبال آن درخواست جوان‌سازی پوست با استفاده از بوتاكس یا كشیدن پوست صورت را مطرح می‌شود؛ از سوی دیگر عدم استفاده از ضدآفتاب‌ها در بدترین حالت می‌تواند به سرطان پوست منتهی شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ملت ما ؛ سه دلیل برای پیر شدن پوست وجود دارد، مسائل ارثی ژنتیكی یكی از آن علل هستند، پوست والدین ما نقش مهمی در این زمینه ایفا می‌كنند. دلایل دیگر میزان قرارگیری در معرض نور خورشید و استعمال دخانیات است. با وجود این‌كه آگاهی مردم در رابطه با استفاده از كرمهای ضدآفتاب افزایش یافته اما هنوز هم نرخ ابتلا به سرطان پوست در حال افزایش است و دامنه سن افرادی كه به این نوع سرطان مبتلا می‌شوند از 30 ساله‌ها تا 90 ساله‌ها گسترده است.

براساس نظریات متخصصان پوست، تمام افرادی كه به سرطان پوست مبتلا می‌شوند، افرادی نیستند كه خودشان را در معرض نور شدید آفتاب قرار می‌دهند. میزان تحمل نور آفتاب برای افراد مختلف است و این مسئله به نوع پوست آنها ارتباط دارد. بنابراین میزان نور خورشید كه به پوست فرد صدمه می‌زند یك مسئله نسبی است.

پرتو ماورای بنفش به بافت‌های پیوندی پوست صدمه رسانده، مانع تولید كلاژن می‌شود و دی ان‌ای پوست را تغییر می‌دهد. این مسئله موجب كاهش كیفیت پوست و ایجاد چروك می‌شود. جهش دی‌ان‌ای ایجاد شده توسط ماورای بنفش همچنین می‌تواند موجب ایجاد سرطان پوست شود. در این میان نباید تصور كنید كه زمستان فرصتی برای فراركردن از این رژیم برای مراقبت از پوست است.

ممكن است نور ضعیفتر باشد اما اشعه‌های ماورای بنفش همچنان وجود دارند. تمیزكردن پوست باید باهدف پاكسازی كامل بالاترین لایه سلولهای مرده پوست صورت گیرد تا پوست تازه‌تر نمایان شود. مواد شستشوی صورت حاوی اسید گلیكولیك همین كاركرد را برای پوست به ارمغان می‌آورند. برخی از ما ممكن است از پوست خشك خود رنج بكشیم و سایرین پوستشان بیش از حد چربی تولید می‌كند، اما استفاده از یك مرطوب‌كننده به صورت موقت محتویات آب و روغن پوست را تغییر می‌دهد.

اگر از پوست سخت، پوسته پوسته و ناخوشایند رنج نمی‌برید نیاز به استفاده از مرطوب‌كننده نیست. استفاده از مرطوب‌كننده غیر ضروری صدمه بلندمدتی به پوست وارد نمی‌كند اما موجب می‌شود كه پوستتان حساس شده، حفره‌های پوستی را سنگین می‌كند. مهم است كه حتی در روزهای زمستانی از یك كرم ضدآفتاب با SPF 30 تا 50 و رتبه چهار یا پنج ستاره در حمایت از پرتوهای ماورای بنفش B استفاده كنید و همچنین از یك كرم حاوی آنتی‌اكسیدان استفاده كنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha