دبیر كمیته كشوری تجویز و مصرف منطقی داروی وزارت بهداشت از آموش زنان خانه دار در خصوص مصرف منطقی دارو برای نخستین بار در كشور خبر داد و گفت: آموزش همگانی اعم از كودكان و زنان خانه دار و شاغل از محورهای فعالیت كمیته كشوری تجویز و مصرف منطقی داروی وزارت بهداشت است.

دكتر فاطمه سلیمانی در گفت وگو با ایسنا، با بیان این كه برای آموزش مصرف منطقی دارو برای كودكان كتب قصه‌ای تهیه و تدوین شده است، اظهار كرد: برگزاری مسابقه كتابخوانی ویژه دانش آموزان از برنامه‌های آموزشی وزارت بهداشت است.

وی با توجه به نقش محوری زنان در خانواده و تاثیرگذاری آنها در مصرف صحیح و منطقی دارو در محیط خانه گفت: ازاین رو زنان خانه دار و شاغل در قالب برگزاری كارگاه‌ و ارایه جزوات، آموزش می‌بینند.

دبیر كمیته كشوری تجویز و مصرف منطقی داروی وزارت بهداشت در ادامه از برگزاری جشنواره‌ای در خصوص تجویز و مصرف منطقی دارو در كشور خبر داد و گفت: طرح پایلوت آموزش به زنان خانه دار در شهر و دو روستای قم با استقبال خوبی همراه شد كه بر اساس نتایج، این طرح سراسری می‌شود.

سلیمانی در پایان با اشاره به ضرورت وجود برنامه‌های آموزشی برای عموم، یادآورشد: گاهی تشخیص بیماری و متعاقب آن تجویز دارو به درستی انجام می‌گیرد اما بیمارصرفا به توصیه اطرافیان به مصرف سایر داروها رو می‌آورد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha