سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با اعلام اینکه بر اساس آمارها هم‌اکنون سلامت در کشور در اولویت هشت تا ۱۶ قرار دارد، گفت: در شرایطی که کشورهای در حال توسعه، حوزه سلامت را در سه اولویت‌ اصلی خود قرار می‌دهند،حوزه سلامت در کشور ما مغفول مانده است.

عبدالرحمان رستمیان در گفت‌ وگو با خانه ملت، با بیان اینکه خوشبختانه رهبر معظم انقلاب در سخنانشان هدف استراتژیک و راهبردی را برای حوزه سلامت تعیین کردند، تصریح کرد:‌ به طور حتم دولت هم باید از فرمایشات رهبری در حوزه سلامت تبعیت کرده و بر اساس آن سیاست‌های حوزه بهداشت را طراحی و اجرایی کند.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی، با اعلام اینکه هم‌اکنون سلامت یکی از اساسی‌ترین اولویت‌های مردم است، گفت: دولت باید در جهت کاهش دغدغه‌ مردم در حوزه بهداشت و درمان گام بردارد.

وی با بیان اینکه متأسفانه جایگاه سلامت کشور در قیاس با کشورهای دیگر بسیار پایین است، افزود:‌ متأسفانه توجه نکردن به شاخص‌های بهداشت و درمان موجب عقب‌ماندگی حوزه سلامت در کشور شده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، درباره سه شاخص اصلی حوزه سلامت، توضیح داد: بالا بودن سهم مردم از جیب، سهم سلامت از تولید ناخالص ملی  و بالا بودن هزینه بهداشت و درمان از مهم‌ترین شاخص‌های این حوزه است، که بی‌توجهی مسئولان به این موضوعات موجب افت جایگاه نظام سلامت شده است.

رستمیان با اعلام اینکه بر اساس آمارها هم‌اکنون سلامت در کشور در اولویت هشت تا ۱۶ قرار دارد، یاد‌آور شد: متأسفانه کشورهای در حال توسعه، حوزه سلامت را در سه اولویت اصلی خود قرار می‌دهند، اما متأسفانه کشور ما بر خلاف دیگر کشورها به این حوزه توجه نمی‌کند.

وی ادامه داد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی در شرایط کنونی باید در جهت تأمین دارو، کاهش مشکلات بیماران، تقویت بیمه‌ها و اختصاص اعتبارات لازم حوزه بهداشت برنامه‌ریزی کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با تأکید بر اینکه هم‌اکنون مهم‌ترین هدف‌گذاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی باید اجرای برنامه پنجم توسعه در حوزه سلامت باشد، تصریح کرد: بهترین اولویت این وزارتخانه اجرای کامل برنامه‌های حوزه سلامت بر اساس زمان‌بندی است که باید اجرایی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha