سلامت نیوز: عضو هیأت رئیسه فراکسیون محیط‌زیست و توسعه‌پایدار مجلس، با بیان اینکه سازمان حفاظت محیط زیست طی سال‌های اخیر تنها نقش ناظر در بحث آلودگی هوا را داشته است، افزود:‌ متأسفانه دولت و دستگاه‌های زیرمجموعه آن به هیچ عنوان خود را مقصر تشدید آلودگی هوا نمی‌دانند.

محمدجواد نظری‌مهر در گفت‌وگو با خانه ملت، با انتقاد از وضعیت کنونی آلودگی هوا در کلانشهرهای کشور به‌ویژه شهر تهران، افزود: اگرچه سازمان حفاظت محیط زیست باید در این زمینه بسیار پویاتر عمل می‌کرد اما شواهد حاکی از آن است که عملکرد این سازمان در کنترل آلودگی هوا مناسب نبوده است.

نماینده مردم کردکوی، بندرگز و بندرترکمن در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه سازمان حفاظت محیط زیست طی سال‌های اخیر تنها نقش ناظر در بحث آلودگی هوا داشته است، ادامه داد: این در حالی است که یکی از وظایف این سازمان اتخاذ سیاست‌های مناسب برای کاهش آلودگی هواست.

وی درباره عوامل تشدید آلودگی هوا در کشور، توضیح داد: استاندارد نبودن کیفیت سوخت، تولید خودروهای بی‌کیفیت، فقدان نظارت بر کارخانه‌ها، خارج نشدن خودروهای فرسوده و افزایش ترافیک از جمله موارد دخیل در افزایش آلودگی هوا است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه سازمان حفاظت محیط‌زیست و دولت مقصر اصلی افزایش آلودگی در کشور هستند، یاد‌آور شد: سازمان محیط زیست به عنوان متولی اصلی مسائل زیست محیطی باید پررنگ‌تر از سایر نهادها برای کاهش آلودگی وارد عمل می‌شد، اما متأسفانه تاکنون اقدام خاصی از سوی این سازمان برای کنترل آلودگی هوا مشاهده نشده است.

نظری‌مهر با اعلام اینکه متأسفانه سازمان حفاظت محیط‌زیست درباره کنترل آلودگی هوا تنها به اظهارنظر و ارائه تئوری‌ بسنده کرده است، گفت: به طور حتم ایجاد ساز وکاری برای کاهش آلودگی هوا نیازمند برنامه‌ریزی و تصویب قوانین است، از این‌رو مجلس هم‌اکنون برای تصویب قوانین مربوطه تلاش بسیاری می‌کند.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون بهداشت ودرمان در مجلس نهم،با تأکید بر اینکه در شرایط کنونی تحقیق و تفحص از سازمان حفاظت محیط‌‌زیست هیچ تأثیری در کاهش آلودگی کلانشهرها ندارد، افزود:‌ متأسفانه دولت و دستگاه‌های زیرمجموعه آن به هیچ عنوان خود را مقصر تشدید آلودگی هوا نمی‌دانند، از این‌رو اجرای این طرح‌ها هیچ فایده‌ای برای کشور ندارد.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون انجام تخلف از سوی دولت در کشور به امری عادی تبدیل شده است، تصریح کرد:‌ به‌طور حتم قبل از اجرای طرح تحقیق و تفحص از سازمان حفاظت محیط‌زیست باید سیستم مدیریتی دولت  و وزارتخانه‌ها را اصلاح کرد.

عضو هیأت رئیسه فراکسیون محیط‌زیست و توسعه‌پایدار مجلس شورای اسلامی، با اعلام اینکه دولت باید برای سلامت مردم ارزش قائل شود، گفت: به طور حتم هر انسانی در وضعیت کنونی هوای کلانشهرها، به بیماری صعب‌العلاج دچار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha