فرماندار چالوس با تاكید برضرورت مشاركت جدی و همكاری همه جانبه مسوولان در رفع موارد غیربهداشتی در این شهرستان گفت : ارتقای سطح سلامت وپویایی حیات جامعه در گرو رعایت بهداشت تحقق می‌یابد.

" قربانعلی مشایخ " در جلسه شورای بهداشتی چالوس ، پراكندگی زباله ، نامطلوب بودن وضعیت سرویس‌های بهداشتی طرح‌های سالمسازی دریا و كشتارگاهها را از عمده‌ترین مشكلات بهداشتی این شهرستان برشمرد.

وی اظهارداشت: تاكنون برای رفع این مشكلات جلسات متعددی دراین نهادتشكیل شده كه برخی از این موارد به صورت اساسی برطرف نشده است.

وی تصریح كرد: متاسفانه تخلیه زباله‌ها در حاشیه راههای اصلی و فرعی این منطقه توسط افراد سود جو، چهره بسیار زشتی به این شهر گردشگرپذیر داده است.

وی از مسوولان امر خواست تا ضمن شناسایی این افراد سودجو ، موضوع را با جدیت تمام تا رفع این معضل پیگیری كنند.

وی در خصوص وضعیت كشتارگاههای این شهرستان اضافه كرد:اكنون سه كشتارگاه در چالوس ، مرزن‌آباد و كلاردشت فعالیت دارند كه دارای موارد غیر بهداشتی فراوانی هستند.

فرماندار چالوس یادآور شد : برای احداث كشتارگاه جدید به دو هكتار زمین نیاز است كه متاسفانه تحقق این امر در این شهرستان امكانپذیر نیست.

مشایخ ادامه داد : شیوع بیماریهای مسری و تهدیدكننده در ماه شهریور و فصل پاییز خیلی زیاد است، بنابراین هر مسوولی خود باید به عنوان عوامل هشداردهنده باشد.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ، مدیر شبكه بهداشت و درمان چالوس نیز ساماندهی واحدهای دامداری و مرغداری در بافت مسكونی روستایی و عدم صدور مجوز برای ایجاد این واحدها در نقاط یاد شده را از موضوعات مهم این جلسه مطرح كرد.

" شهرام شكرزاده " افزود: اكنون در بافت مسكونی برخی از روستاهای این شهرستان واحدهای دامداری و مرغداری فعالیت دارند كه به دلیل آلایندگی، سبب اعتراض شماری زیادی از خانوارهای روستایی شده‌است.

وی یادآورشد : برغم اینكه این موضوع پیگیری شده ولی تاكنون برای رفع آن از سوی مسوولان امر تدابیری اندیشیده نشده است.

شكرزاده احداث شهرك دامپروری به صورت ساماندهی شده در مكان مشخص را از جمله راه‌كارهای رفع این معضل دانست.

مدیرشبكه بهداشت و درمان چالوس بروز برخی از بیماریهای روده‌ای ، ورود فاضلاب به طرح سالمسازی دریا، نبود نظافت به موقع سرویس‌های بهداشتی بوستانها، آهك پاشی نشدن نهرها، كانالهای سطح شهر و فعالیت غیرمجاز دستفروشان دوره گرد را از دیگر موضوعات این جلسه بهداشتی برشمرد.

وی ضمن ابراز نگرانی از وضع موجود از مسوولان امر خواست تا نسبت به رفع نواقص بهداشتی شهرستان چالوس چاره‌اندیشی كنند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha