سلامت نیوز: گوجه فرنگی دشمن سرطان است و مصرف مداوم گوجه فرنگی، خطر ابتلا به سرطان پروستات را كاهش می دهد.

کارشناس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت وگو با پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: گوجه فرنگی یكی از پرمصرف ترین سبزی های دنیا و دارای مقادیر قابل توجهی ویتامین ث، پتاسیم و فیبر غذایی است.

سعیده معانی افزود: رنگ قرمز گوجه فرنگی به علت وجود رنگدانه ای گیاهی به نام لیكوپن است و از قوق ترین آنتی اكسیدان های موجود در گوجه فرنگی به حساب می آید كه از بسیاری از بیماری ها جلوگیری می كند.

این کارشناس تغذیه تصریح کرد: افرادی كه در هفته 7 واحد یا بیشتر گوجه فرنگی مصرف می كنند، 60 درصد كمتر در معرض ابتلا به سرطان های مری، معده، دهان و روده بزرگ قرار می گیرند.

وی بیان کرد: پژوهشگران معتقدند كه آنتی اكسیدان های موجود در گوجه فرنگی با جلوگیری از تولید رادیكال های آزاد، از آسیب مفاصل، ماهیچه ها و حتی سلول های مغزی در سالمندان جلوگیری می كند.

معانی گفت تصریح كرد: بر اساس تحقیقات انجام شده احتمال بروز سكته های قلبی در مردانی كه ذخایر لیكوپن بیشتری دارند به نصف كاهش یافته است زیرا آنتی اكسیدان های موجود در گوجه فرنگی از تغییر شكل و رسوب نوعی چربی در سرخرگ ها جلوگیری كرده و بدینوسیله از سكته های قلبی پیشگیری می كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha