سلامت نیوز: تولید سه خودرو در کشور استانداردهای مورد نظر سازمان ملی استاندارد را کسب نکرده اما دولت از اختیارات خود برای ادامه تولید این خودروها استفاده کرده اما پلیس هم ادامه تولید آنها را تایید نمی کند .


استفاده از اختیارات دولتی در ادامه تولید سه خودروی داخلی


فریدون بلغاری در گفت وگو با پانا گفت: تولید سه خودرو در کشور استانداردهای مورد نظر سازمان ملی استاندارد را کسب نکرده اما دولت از اختیارات خود برای ادامه تولید این خودروها استفاده کرده اما پلیس هم ادامه تولید آنها را تایید نمی کند .


وی با بیان اینکه پلیس بارها اصرار به عدم شماره گذاری این خودروها داشته است ،خاطرنشان کرد: این دومین بار است که ادامه تولید سه خودروی داخلی با تایید دولت ادامه یافته و این امیدواری وجود دارد که طی این مدت این خودروها موفق به کسب استانداردهای مورد نظر این سازمان شوند .


تولید پراید بدون ایربگ مغایرقانون است



مدیرکل نظارت براجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد گفت : پراید بدون ایربگ مطابق قانون نباید شماره گذاری شود و در یک فرصت یک ساله این اجازه به طور مجدد به این خودروها داده شده است .

فریدون بلغاری در گفت وگو با پانا در خصوص عدم استاندارد بسیاری از کالاهای وارداتی ته لنجی اظهار کرد: سازمان استاندارد بر کیفیت ورود این کالاها نظارتی نداشته و متاسفانه حجم واردات این کالاها قابل توجه است.

معاون نظارت براجرای استاندارد تصریح کرد: وجود بازارچه های مرزی و تردد زیاد لنج های ایرانی در بنادر کشورهای همجوار موجب شده تا فرصت هایی را برای انتقال برخی کالاهای غیراستاندراد و بی کیفیت فراهم کند .


اجرای کامل طرح شبنم از ورود کالای غیرکیفی جلوگیری می کند



وی عنوان کرد: اجرای کامل طرح شبنم امکان رهگیری و جمع آوری این کالاهای قاچاق را فراهم میکند اما این طرح به طور کامل اجرایی نشده و وقتی این کالاها در بازار توزیع شود امکان تشخیص و رهگیری آن فراهم نیست .


مدیرکل نظارت براجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد با تاکید بر استاندارد بودن شرایط حمل و نگهداری کالای وارداتی خاطرنشان کرد: روغن های خوراکی از شاخصی به نام پروکساید برخوردارند که در مجاورت گرما شروع به فساد می کنند.


وی ادامه داد : وقتی این کالاها در بنادر کشورهای حاشیه خلیج فارس وارد و در شهرهای بندری کشور درگرمای بالا نگهداری می شوند سلامت خود را ازدست می دهند؛ بنابراین نحوه حمل و استانداردهای حمل و نقل از اهمیت ویژه ای برخوردار است .


بلغاری تصریح کرد: توصیه ما این است که مردم از بازاهای مرزی خرید نکنند چون علاوه بر استاندارد کالا شرایط و نحوه حمل کالا نیز در سلامت آن موثر است .


مدیرکل نظارت براجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد اظهارکرد: با تصویب دولت تمامی بخش های صنایع غذایی باید در سازمان ملی استاندراد بازرسی شوند و وزارت بهداشت حق دخالت در تعیین استاندارد مواد غذایی را ندارد .


وی افزود: این مصوبه دوباره کاری و مزاحمت ها را برای بخش تولید در کسب استانداردهای مورد نظر ،حذف خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha