سلامت نیوز: عضو کمیسیون اجتماعی ضمن مثبت ارزیابی کردن اعطای وام ده میلیونی به بهبودیافتگان،گفت: دولت نباید وظیفه قانونی خود را در زمینه بازپروری معتادان بر دوش بخش خصوصی بگذارد.

عباس قائیدرحمت در گفت وگو با پانا در خصوص اشتغال معتادان بیان کرد: اشتغال‌زایی یکی از برنامه های تکمیلی درمان معتادان به شمار می رود و نقش موثری در این مقوله بازی می کند.
وی ادامه داد: اساسا مراحل درمان را می توان به سه مرحله تقسیم بندی کرد؛ پیشگیری، درمان و ادامه فرایند سلامت معتادان و در درمان فرد مبتلا به اعتیاد توجه به تمامی این ها حائز اهمیت است و مسئولان باید به این مسئله توجه اساسی نشان دهند.
عضو کمیسیون اجتماعی تصریح کرد: کمپ ها و مراکز ترک اعتیاد در این میان نقش مهمی را ایفا کرده و  معتاد را برای ورود دوباره به جامعه کمک می کند و نقش بازپروری دارد و معتادان می توانند در این کمپ ها و مراکز علاوه بر ترک اعتیاد، آموزش و مهارت های لازم را برای ادامه زندگی کسب کنند.
به گفته نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی، در بحث اشتغال معتادان علاوه بر آموزش مهارت ها به آن ها باید به مسائل مالی و اقتصادی نیز توجه کرد و اعطای وام 10 میلیون تومانی اشتغال به بهبودیافتگان حرکت مثبتی است.
قائید رحمت خاطرنشان کرد: البته باید به کمپ های خصوصی ترک اعتیاد نیز توجه کرد و خصوصی سازی این مراکز با نظارت دولت صورت گیرد و دولت نباید وظیفه قانونی خود را در این زمینه بر دوش بخش خصوصی بگذارد.
وی یادآور شد: کمپ‌های خصوصی ترک اعتیاد تنها در قبال دریافت هزینه امکان خدمات‌دهی به معتادان را دارند و همین موضوع سبب می شود جامعه معتادان که بیشتر آن ها از نظر مالی دچار مشکل هستند، از این مراکز و خدمات آن محروم شوند.
این نماینده مجلس نهم ابراز کرد: براین اساس دولت باید برای تامین هزینه‌های جاری کمپ‌های خصوصی ترک اعتیاد، این مراکز بازپروری را مورد حمایت قرار دهد.
 قائیدرحمت با بیان اینکه مصرف‌کننده مواد مخدر باید بیمار تلقی  و به درمان آن کمک شود، یادآور شد: در مورد برخورد‌های ضربتی در زمینه اعتیاد، باید تولید کنندگان و توزیع کنندگان در اولویت جمع آوری و برخورد‌های قضایی قرار گیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha