سلامت نیوز:‌ رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در جلسه کارگروه ملی و کمیته هماهنگی مواقع اضطرار استان تهران گفت: ‌ برخی از دستگاه‌ها به جای یکدیگر حرف می‌زنند؛ هرکس باید در حوزه مسئولیت خود سخن بگوید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر،محمدجواد محمدی‌زاده در جلسه امشب کمیته اضطرار آلودگی هوا اظهار داشت: شاخص های الودگی میانگین 27 ایستگاه پایش الودگی در تهران است که بعضی اشخاص به دلیل فهم غلط اماری ایجاد ابهام در جامعه می‌کنند.

وی با بیان اینکه موضوع تعطیلی راه حل نیست بلکه مدیریت کردن مسئله است که این جزء ماموریت ماست، افزود:تمام اطلاعات ما حاکی از آن است که شاخص های الودگی امسال نسبت به سال گذشته بهبود یافته است.

محمدی زاده بیان کرد: هر دستگاهی باید حرف قانونی خود را بزند ولی هیچ دستگاهی نباید مقابل دستگاه دیگر قرار گیرد بلکه در جهت بهبود وضعیت باید حرکت کنیم.

معاون رئیس‌جمهور ادامه داد:‌ برخی از دستگاه‌ها به جای یکدیگر حرف می‌زنند؛ هرکس باید در حوزه مسئولیت خود سخن بگوید بنابراین اینگونه نیست که هر دستگاهی از نگاه خود این شاخص‌های آلایندگی را تحلیل کند.

محمدی‌زاده گفت: طبیعی است که ساعت 7شب میزان آلایندگی بالا باشد و در ساعت 3 بامداد این میزان تغییر کند. کسی که آمار را می‌فهمد این موضوع را هم درک می‌کند. موضوع آلایندگی و میزان آن باید ظریف اعلام شود چراکه مسئله، سلامت انسان است و در این زمینه ما شوخی نداریم چراکه این آلایندگی در تصمیمات تأثیرگذار است.

وی با بیان اینکه اگر ما عملکرد دستگاهی را قبول نداریم نباید به بی‌اعتمادی و تصمیم‌گیری‌ها دامن بزنیم، افزود: امسال نسبت به سال گذشته در تمام شاخص‌ها بهبود داشته‌ایم. طرح کاهش آلودگی هوا در خوشبینانه‌‌ترین حالت طرحی 5 ساله است ولی اگر به خوبی عمل کنیم. اگر وضعیت سالم باشد نباید به ناسالم برسد و اگر ناسالم است نباید به هشدار و اگر در هشدار است نباید به اضطرار برسد.

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه طرح زوج و فرد خوب اجرا شد و همچنین عدم صدور آرم روزانه طرح ترافیک نیز خوب بود، اظهار داشت: برخورد با موارد تخلف در زمینه خودروهای دودزا و همچنین متوقف کردن فعالیت تعدادی واحدهای صنعتی خوب بود. باید مسئله مازوت و گازوئیل مدیریت شود.

رئیس سازمان محیط زیست همچنین گفت: مشکلی در حوزه کارخانه سیمان نداریم و تولید به قدر کافی است

‌جلسه کارگروه ملی و کمیته هماهنگی مواقع اضطرار استان تهران که هم‌اکنون در محل سازمان حفاظت محیط زیست در حال برگزاری است، تصویب کرد، شنبه 16دی 91 کلیه مدارس و ادارات استان تهران تعطیل است.

این جلسه با حضور محمدی زاده معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، مرتضی تمدن استاندار تهران، رئیس سازمان هواشناسی، نماینده وزارت بهداشت، نماینده ارژانس و سایر اعضای کارگروه در محل سازمان محیط زیست در حال برگزاری است.

در این جلسه تصویب شد، اولا اجرای محدودیت طرح زوج و فرد از درب منازل از روز شنبه تا اطلاع ثانوی ادامه دارد.

همچنین ممنوعیت فروش طرح روزانه ترافیک از شنبه تا اطلاع ثانوی ادامه دارد .

همچنین تصویب شد، کلیه نیروگاه‌ها و کارخانه‌هایی که از سوخت مازوت استفاده می‌کنند، تا اطلاع ثانوی باید از گاز استفاده کنند.

مصوبه دیگر این کارگروه اذعان دارد: کلیه تمرینات ورزشی و مسابقات ورزشی استان تهران از روز جمعه تا دوشنبه 18 دی لغو شده است.

در این جلسه که به خاطر آلودگی هوا در محل سازمان حفاظت محیط زیست تشکیل شده، همچنین تصویب شد، کلیه مراکز آموزش عالی، دانشگاهها،وزارتخانه‌ها، نهادها و موسسات دولتی و عمومی و بانکها در روز شنبه ۱۶ دی ۹۱ تعطیل است.

در این جلسه مصوب شد ، همچنین بانکها موظف هستند، نسبت به ایجاد شعب کشیک در روز شنبه اقدام کنند، کلیه مراکز درمانی، اورژانس و آتش نشانی فعال و دایر خواهند بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha