سلامت نیوز: پزشکانی که برای زیبایی از عنوان معجزه و درمان صددرصد عنوان می کنند ، جذب بیمار تنها هدفشان است.
دکتر شهریار پیرانی متخصص رادیولوژی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه از زمانی که بحث اینکه  با خون خود شخص می توان درزمینه زیبایی تغیراتی را در فرد بوجود آورد ،در ایران چند سالی میگذرد گفت :در اوایل زمانی که با مریض این موضوع را مطرح میکردیم، در صد بالایی از افراد با بدبینی و شک به این قضیه نگاه میکردند ولی در حال حاضر اکثرایت افراد به این باور رسبده اند که این کار عملی است و بیشتر راجع به هزینه سئوال می کنند.

 وی با اشاره به اینکه در این عرصه  افرادی هم هستند که چندین بار این کار را انجام داده و هیچ نتیجه ای نگرفته اند تصریح کرد : متاسفانه تبلیغا ت منفی بر علیه این روش مفید وسودمند انجام می دهند که من به درصد بالائی از آنها حق   می دهم.

 این متخصص رادیولوژی در رابطه اینکه چه افرادی کاندید مناسبی برای این روش هستند ادامه داد: متاسفانه برخی از همکاران ما آنچنان که درتبلیغات ماهواره ای  ،نشریات .باجملاتی از قبیل سلولهای بنیادی ودرمان صد درصدقطعی وجملاتی اینچنینی این فکر را القاء میکنند که این روش معجزه می کند درحالی که کسی که این گونه موارد را مطرح میکند یا درمورد پی آرپی اطلاعات کافی ندارد و یا با این متد در تبلیغات، هدفشان فقط جذب بیمار میباشد.

دکتر پیرانی با بیان اینکه درمان با سلولهای بنیادی با این روش کاملا مجزا است اظهار کرد : برای انجام اینکار باید از  کیتهای معتبر استفاده شود که این نوع کیتها دارای بار کد شرکت سازنده میباشند(متاسفانه در حال حاضر کیتهای  تقلبی، لوله آزمایش سیتراته که جهت خون گیری در آزمایشگاه مورد استفاده قرار میگیردکه این نوع لوله ها اصلا قابلیت  این را ندارند که پلاسما جدا شده را دوباره به خود فرد تزریق شود،لوله های بامارک پروما ایتالیا که اگر به سایت این برند مراجعه شوداصلا تولیداتی در این زمینه ندارد ) استفاده می شود.

کیتهای تقلبی سرطان زا هستند


وی با بیان اینکه کیتهای معتبر دارای یک سنسور حرارتی به رنگ قرمز میباشد که درصورت نگهداری و یا حمل غیر استاندارد تغیر رنگ داده و قابل مصرف نمی باشد   یادآور شد: دربعضی از این کیتهای تقلبی از ژلهایی استفاده شده است که تراتوژن(سرطان زا) هستند.

این متخصص رادیولوژی با اشاره به اینکه تکرار یک روز درمیان، هفتگی،ده روز یکبار و هر ماه جنبه علمی نداشته و تکرار  پروتکل خاصی دارد که براساس مشکل بیمار فرق میکند   ادامه دادنحوه خون گیری ،زاویه نگهداشتن لوله ،استفاده از وسایل استاندارد ،از نکات مهم دیگر است که  اگر کیت هم معتبر باشد ممکن است در تیجه کارموثر باشد.

وی اظهار کرد: اینکه  فرد ابتدا به آزمایشگاه مراجعه وبعداز خون گیری گفته شود عصر و یا فردا به مطب جهت تزریق مراجعه نشود ،روش غیر علمی میباشد چرا که اثر بخشی پلاکت باید بعد از آماده سازی بلافاصله تزریق شود.

دکتر شهریار پیرانی در پایان با بیان اینکه سانتریفوژ یکی از ارکان اصلی میباشد  که کار آن جدا سازی پلاکت است و اگر دستورالعمل صحیح کار کردن با آن رعایت نشود در اثر بخشی پی ارپی موثر خواهد بود خاطرنشان کرد: در این عرصه باید باید گفت ، دی ان ای اکتیواتور یک واژه بی معنا است که درعلم ژنتیک و سلول درمانی جایی ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha