سلامت نیوز: یک کارشناس صنایع غذایی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یزد با تاکید بر جایگزین نمودن آبمیوه طبیعی به جای مصرف نوشابه های گازدار و آبمیوه های صنعتی گفت: آبمیوه های صنعتی با مقادیر زیاد قند، احتمال بروز چاقی و پوسیدگی دندان را در افراد افزایش می دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، علی اکبر کمالی اردکانی افزود: آبمیوه طبیعی به عنوان ماده غذایی غنی از ویتامینها و مواد معدنی می تواند جایگزین مناسبی برای سایر مایعات همچون نوشابه های گازدار باشد.

وی با بیان اینکه نوشیدن یک لیوان آبمیوه طبیعی معادل دو واحد میوه است افزود: آبمیوه مصنوعی هرگز نمی تواند خواص آبمیوه طبیعی را داشته باشد، چرا که حاوی مواد افزودنی و نگه دارنده‌هاست؛ همچنین با مقادیر زیاد قند، احتمال بروز چاقی و پوسیدگی دندان را نیز در افراد افزایش می دهد.

کمالی با اشاره به اینکه شیر از نوشیدنی های مفید و مناسب برای رفع تشنگی است، خاطرنشان کرد: این نوشیدنی با تأمین نیاز روزانه بدن به کلسیم درکاهش بروز پوکی استخوان در افراد به ویژه سالمندان بسیار موثر است، به طوری که سه لیوان شیر نیاز روزانه افراد بالغ را به کلسیم تأمین می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha