سلامت نیوز : جواد حیدری امروز در گفت‌وگو با فارس در شهرکرد اظهار داشت: با توجه به اینکه اجرای طرح پزشک خانواده در سطح شهرهای کشور متفاوت از اجرای طرح پزشک خانواده روستایی است، این اقدام موجب ایجاد بی عدالتی در پرداختی پزشکان از یک سوی و خدمات گیرندگان از سوی دیگر شده است.

این مسئول از صدور دستورالعمل جدید در این ارتباط خبر داد و افزود: برهمین اساس دستورالعمل موجود بررسی و مواردی که موجب این تفاوت‌ها شده بازنگری خواهد شد و در نهایت تصمیم نهایی اجرایی می‌‎شود.

حیدری با اشاره به اجرایی شدن طرح پزشک خانواده در چهار استان کشور، ابراز داشت: در حال حاضر پزشک خانواده در چهار استان خوزستان، فارس، سیستان و بلوچستان و مازندران در دست اجراست.

* روند ثبت‌نام در سامانه پزشک خانواده مطلوب است

معاون بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری، ثبت‌نام مردم در سامانه پزشک خانواده را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: در حال حاضر در این استان پزشکان متقاضی این طرح ثبت‌نام کرده‌اند، ثبت پزشکان خانواده و پزشکان سطح دو و سه در سامانه سلامت ایرانیان انجام شده است.

وی با بیان اینکه ثبت نام مردم نیز در این سامانه پیشرفت چشمگیری داشته، ادامه داد: عدم تشخیص نوع بیمه ثبت‌نام شدگان در این سامانه یکی از مشکلات فراروی این طرح است.

حیدری خاطرنشان کرد: در این راستا با اجرای طرح مراجعه بیمه شدگان به پزشک خانواده و ثبت‌نام متقاضیان در لیست بیمه شدگان هر پزشک تفکیک بیمه‌ای انجام خواهد دارد.

این مسئول از آغاز روند اجرایی این طرح خبر داد و گفت: با اعلام تعداد ثبت‌نام کنندگان از سوی پزشکان به ادارات بیمه، مبالغ پرداختی از سوی بیمه‌ها به تیم سلامت پرداخت می‌‎شود، برهمین اساس تصفیه حساب با موسسات نیز انجام خواهد گرفت.

معاون بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری با ابراز امیدواری از اجرای موفق این طرح در چهارمحال و بختیاری، اذعان داشت: امید است با اجرای این طرح رضایت‌مندی پزشکان و مردم محقق و روند درمان بیماران بیش از پیش تسهیل یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha