سلامت نیوز : کنگره نحوه برخورد با ناهنجاری های مادرزادی قبل و بعد از تولد 27 تا 29 دی در سالن غرضی بیمارستان میلاد برگزار می‌شود.

دکتر صلاح الدین دلشاد دبیرعلمی کنگره نحوه برخورد با ناهنجاری‌های مادرزادی قبل و بعد از تولد در گفت و گو با ایسنا ، گفت: ناهنجاری‌های مادرزادی بخش وسیعی از بیماری‌های کودکان را تشکیل می‌دهد در صورتی که این ناهنجاری‌ها به موقع تشخیص داده نشود همراه با عوارض و معلولیت‌های زیادی است.

وی افزود: خوشبختانه بسیاری از این ناهنجاری‌ها قبل از تولد قابل تشخیص هستند، در برخی از این ناهنجاری‌ها ادامه عمر ممکن نیست بنابراین تاکید می‌شود این نوزادان تا قبل از چهار ماهگی توسط پزشکان تشخیص داده و با مجوز پزشکی قانونی سقط شوند. بسیاری از این ناهنجاری‌ها نیز در صورت تشخیص به موقع قابل درمان بوده و مانند دیگر کودکان زندگی خود را ادامه می دهند. این ناهنجاری‌ها در تمام سیستم بدن مانند دستگاه گوارش، کلیه، قلب،‌ مغز و نخاع و دیگر ارگانهای بدن رخ می‌دهد.

این فوق تخصص جراحی کودکان تصریح کرد: هدف از برگزاری این کنگره که با شرکت وسیعی از تخصص‌ها و ارایه سخنرانی‌های علمی در همه زمینه‌ها خواهد بود. بالا بردن سطح آگاهی متخصصان زنان برای تشخیص به موقع و اقدامات قبل از تولد و متخصصان اطفال برای اقدام فوری بعد از تولد و متخصصان جراحی و ماماها و دیگر رشته برای نحوه برخورد با این ناهنجاری‌ها و کمک به بیماران جهت کاهش عوارض در این کنگره حضور دارند.

دبیر علمی این کنگره اظهار کرد: تشخیص ناهنجاری‌ها با تصویربرداری و سونوگرافی، بررسی‌های ‍ژنتیک، تستهای غربالگری، اقدامات دوران جنینی برای ناهنجاری‌های دستگاه گوارش و ارولوژی، اقدامات فوری پس از تولد، ناهنجاری‌های دارای ریسک بالا و نیازمند به کارهای تیمی، ناهنجاری‌های بعد از پزشکی قانونی، اخلاق پزشکی در ناهنجاری‌های مادرزادی از محورهای مورد بحث در این کنگره است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha