سلامت نیوز : این روزها بیماران به ویژه بیماران بیماریهای خاص به خاطر نبودن یا گران بودن دارو روزهای سختی را می گذرانند.از سوی دیگر بیمارستانها هم در آستانه ورشکستگی قرار دادند و خلاصه اوضاع سلامت چندان خوب نیست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرآنلاین ؛ در این شرایط با تغیر وزیر بهداشت و ترخیص دارو از گمرک گویا مشکلات دارویی کشور در حال بهتر شدن است، چون رییس انجمن داروسازان اعلام کرده که فعلا شرایط دارویی در داروخانه‌ها عادی است و مردم نگرانی از بابت تامین دارو نداشته باشند.دکتر رهبر مژدهی‌آذر می گوید: با وجود شرایط تحمیل شده به کشور و مباحث مربوط به ارز و نقل و انتقال آن به کشورهای دیگر برای تامین دارو، کمبودهای دارویی بسیار ناچیز و محدود است.

وی می افزاید: مسوولان مربوطه امور دارویی تا این لحظه وظایف خود را خوب انجام داده‌اند. در مورد دارو همواره مشکل وجود داشته، اما مجددا تاکید می‌کنم که نسبت به شرایط تحمیل شده به کشور، مشکلی در تامین دارو در داروخانه‌ها نیست.رییس انجمن داروسازان با بیان اینکه بر این اساس بیماران اعتراض و یا مشکل آنچنانی برای تهیه داروها نداشته‌اند ادامه می دهد: کارخانجات و شرکت‌های دارویی در تامین دارو فعالند و فعلا شرایط عادی بوده و جای نگرانی نیست.

بیمارستانها همچنان مشکل دارند
عدم تخصیص ارز با قیمت مناسب برای خرید تجهیزات پزشکی و درمانی، عدم تغییر کد تعرفه‌ها، افزایش شدید مالیات‌ها و تاخیر در پرداخت بدهی بیمه‌ها به بیمارستان‌ها، رشد شدید هزینه‌های جاری و پرسنلی از دیگر مشکلات بخش درمانی هستند که به دلیل عدم حمایت دولت به مرز تعطیلی و ورشکستگی رسیده اند.

منوچهری از اعضای کمیسیون بهداشت با بیان اینکه هم‌اکنون درآمد بیمارستان‌ها با هزینه‌های این مراکز تطابق ندارد، به سایت خانه ملت گفته است: مراکزی همچون بیمارستان‌ها به‌ویژه بیمارستان‌های خصوصی، آزمایشگاه‌ها و رادیولوژی در حال ورشکستگی هستند. در این میان برخی از آنها برای تامین هزینه ها به افزایش خودسرانه تعرفه ها اقدام کرده اند. شیوه ای که منوچهری با وضع بحرانی بهداشت و درمان کشورآن را قانع کننده دانسته و از آن حمایت می کند.

پیش از این نیز روسا و مدیران بیمارستان های خصوصی تهران خطاب به دولت هشدار داده بودند که با توجه به وضعیت اقتصادی موجود و افزایش وحشتناک هزینه تجهیزات پزشکی و دارو توانایی ادامه فعالیت را نخواهند داشت و خواستار حل این مشکلات و هم چنین افزایش تعرفه ها شده بودند.در شرایط موجود، بسیاری از شرکتهای تجهیزات پزشکی اکنون وسایل پزشکی درخواستی پزشکان را یا می‌گویند، نداریم یا بین 2 تا 3 برابر گران کرده‌اند. به گفته دکتر معظمی، رئیس بیمارستان پارس قیمت گاز هلیوم مورد استفاده در بخش ام آر آی نسبت به سال قبل 10 برابر شده است. بنابراین اگر یک خدمت تصویربرداری پایه با دستگاه ام آر آی در 6 ماهه نخست 177 هزار تومان تمام می‌شد، اکنون و در شش ماهه دوم سال با در نظر گرفتن دلار 3400 تومانی، این رقم به حدود 400هزار تومان می‌رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha