پرستاران به علت نوبت کاری های فراوان به خستگی بیش از حد دچار می شوند واین در حالی است که هنوز شأن و منزلت پرستاران به درستی در بیمارستانها و مراکز درمانی مراعات نمی شود.

انتقاد از تاخیر 6 ساله در اجرای قانون تعرفه خدمات پرستاری
سلامت نیوز : سخنگوی فراکسیون سلامت مجلس با اشاره به گذشت 6 سال از تصویب قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری، تاکید کرد: نخستین اولویت این فراکسیون، عملیاتی کردن تعرفه های خدمات پرستاری است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ دکتر عابد فتاحی افزود: حفظ شأن و منزلت حرفه پرستاری از دیگر اولویتهای فراکسیون سلامت مجلس شورای اسلامی است.

وی ادامه داد: سعی می شود در فراکسیون سلامت با قدرت از حوزه سلامت کشور حفاظت شود و در عین حال به مشکلات حوزه پرستاری هم رسیدگی می شود چون پرستاری از مشاغل سنگین توأم با احساساتی چون معنویت، علاقه، انسانیت و عطوفت بسیار است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، حرفه پرستاری را از مقدس ترین مشاغل برشمرد و افزود: به علت کمبود پرستار در سطح کشور ساعت کاری پرستاران و شیفت های کاری بیش از حد متعارف است و اطلاع داریم که سازمان نظام پرستاری کشور به دنبال برطرف کردن مشکلات جامعه پرستاری است.

فتاحی با بیان اینکه هم اکنون بیش از 6 سال از تصویب قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری در مجلس شورای اسلامی می گذرد، گفت: البته پیش از این مقرر شد تا این قانون به صورت آزمایشی در برخی بیمارستانها اجرا شود اما باید توجه به خواست پرستاران و بیمارستانها(محل خدمت پرستاران) باید این پیگیری عمیق تر و پررنگ تر شود.

وی با بیان اینکه پرستاران به علت نوبت کاری های فراوان به خستگی بیش از حد دچار می شوند، ادامه داد: این در حالی است که هنوز شأن و منزلت پرستاران به درستی در بیمارستانها و مراکز درمانی مراعات نمی شود.

سخنگوی فراکسیون سلامت مجلس با تاکید بر ضرورت استفاده از نظر کارشناسان امر برای رسیدگی به امور حوزه مربوطه گفت: ما همواره در کمیسیون بهداشت و درمان از نظرات اعضای نظام پرستاری استفاده می کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha