شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۴
کد خبر: 64368

پا یکی از ارگانهای بدن است که نقش اساسی در سلامت کل بدن دارد و در طول روز فشارها و نیروهای زیادی از طریق پاها به مفاصل زانو و لگن و ستون فقرات منتقل م یشود.پای سالم باعث تحرک و فعالیت شادابی ونشاط میشود وسلامت قلب و ریه وسایرا رگا نها رابه همراه دارد.

سلامت نیوز :پا یکی از ارگانهای بدن است که نقش اساسی در سلامت کل بدن دارد و در طول روز فشارها و نیروهای زیادی از طریق پاها به مفاصل زانو و لگن و ستون فقرات منتقل م یشود.پای سالم باعث تحرک و فعالیت شادابی ونشاط میشود وسلامت قلب و ریه وسایرا رگا نها رابه همراه دارد.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از هفته نامه سلامت پای مجروح باعث درد، لنگیدن و فشارهای نامناسب روی مفاصل زانو ولگن و ستون فقرات و کاهش فعالیت روزانه شده و متعاقب آن ا فزایش وزن و در نهایت عوارض قلب و عروق وسایر ارگا نها را به تدریج حادث میشود. در طول فعالیت روزمره گاهی تا سی برابر وزن بدن به پاها فشار منتقل میشود.
شکل ظاهری پاها نقش زیادی در سلامت پا ایفا می کند بنابراین ناهنجار یهای انگشتان و غیر طبیعی بودن قوس کف پا می تواند باعث وارد آوردن فشار غیر قرینه به قسم تهایی از پا شود. در نتیجه بروز زخم و تاول و میخچه و اختلال در راه رفتن و ساییدگ یهای غیرطبیعی کفش را به همراه دارد. پوشیدن کف شهای مناسب و آگاهی از خصوصیات کفش مناسب می تواند باعث اصلاح قو سهای غیرطبیعی وکنترل فشارهای غیرقرینه روی پا شود و از درد و زخم و مشکلات بعدی جلوگیری کند. آرامش در راه رفتن باعث افزایش تحرک و نشاط شخص خواهد شد.
یکی از ناهنجار یهای شایع پا، هالوکس والگوس )مانند شکل مقابل( یا انحراف انگشت شست پا به خارج و سوارشدن انگشتان روی یکدیگر،ا یجاد ا ستخوا نهای زاید در قسمت داخلی شست و ناراحتی در هنگام پوشیدن کفش و در نهایت کاهش فعالیت شخص است. م یتوان این عارضه را در مراحل اولیه با اقدامات مناسب کنترل کرد ولی در مراحل پیشرفته باید تحت عمل جراحی قرار گیرد.
صافی کف پا نیز یکی از ناهنجار یهای شایع پاست که در مراحل اولیه با خستگی زودرس ودرد ساق هنگام فعالیت و در سنین بالاتر با تغییر شکل پا و انگشتان و انحراف ساق پاها به خارج و درد زانو و کمر باعث کاهش فعالیت شخص در سنین جوانی میشود. تشخیص به موقع این عارضه و اصلاح نسبی آن با کفی ها و کفشهای طبی میتواند تا حد زیادی از این عارضه ها جلوگیری کند. پاهای بیماران دیابتی به علت بی حسیهای موضعی مستعد زخمها و تاول و بیمار یهای عفونی و قارچی است و بنابراین مراقبت صحیح از پا میتواند باعث افزایش تحرک و ورزش شود که نشاط، شادابی و سلامت کلیه ارگا نهای بدن به خصوص قلب و ریه را به دنبال دارد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha