سلامت نیوز : 30 درصد سرانه خدمات درمانی بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی مشهد به زائران و افرادی که ازشهرستان ها و استان های دیگر مراجعه می کنند ارائه می شود و باید به همین میزان بودجه های درمانی مشهد افزایش یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد این مطلب را در گفت و گو با خبرنگار خراسان رضوی مطرح کرد. دکترمحمود محمد زاده شبستری که در حاشیه جلسه مشترک با مجمع نمایندگان استان به پرسش های خبرنگار ما پاسخ می داد، تصریح کرد: 2 روز قبل با استاندار جلسه ای درباره بودجه زیارت داشتیم که خوشبختانه استاندار تقبل کرد از محل ردیف اعتبارات زیارت، بودجه ای در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گیرد.

سال گذشته 8/4 میلیارد تومان کمک از بودجه زیارت

وی با بیان این که از محل بودجه زیارت برای سلامت زائران هزینه می شود، اظهار داشت: پیش از این نیز این گونه کمک ها به دانشگاه شده و سال گذشته 4 میلیارد و800 میلیون تومان در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفته است. دکتر شبستری تصریح کرد: امسال به هر میزان که بودجه زیارت به استان پرداخت شود به همان نسبت از این بودجه به دانشگاه علوم پزشکی مشهد اختصاص می یابد.وی در پاسخ به این سوال که چند درصد خدمات دانشگاه مربوط به زائران است؟ گفت: 30درصد از خدمات درمانی بیمارستان های دانشگاه به زائران و مسافرانی که از شهرستان های خراسان رضوی و دیگر استان ها به مشهد مراجعه می کنند ارائه می شود. شبستری افزود: برای جبران بودجه حوزه درمان باید 30 درصد بودجه دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزایش یابد.

ایجاد 4 مرکزاورژانس و ارائه خدمات بهداشتی ودرمانی در اطراف حرم مطهر

وی درباره پروژه هایی که از محل بودجه زیارت برای ارائه خدمات ایجاد خواهد شد، اظهار داشت:تجهیزات لازم برای ایجاد 4 مرکزاورژانس ، خدمات بهداشتی ودرمانی در 4 نقطه اطراف حرم مطهر خریداری شده است. شبستری افزود: هم اکنون در حال رایزنی با شهردار مشهد برای تعیین مکان استقرار این 4 مرکز هستیم.

مراکزبهداشتی درمانی در ورودی های شهر مشهد

وی با بیان این که در کارگروه ملی زیارت مصوب شده است مراکزی برای سلامت زائران شامل آموزش،بهداشت و درمان در مشهد ایجاد شود، تصریح کرد: در این باره برای ورودی های شهر مشهد برنامه  های خاصی داریم. شبستری یادآور شد: بیمارستان  540 تخت خوابی در حال احداث امام رضا(ع)، بیمارستان امدادی (واقع در شهرک دانش و سلامت مشهد) و بخش توسعه ای بیمارستان طالقانی که درحال احداث است قطعا برای ارائه خدمات بهتر به زائران است.وی درپاسخ به این سوال که آیا این بیمارستان ها با توجه به سرانه جمعیتی مشهد ونیازهای روزافزون این شهر احداث می شودیا برای تامین نیازهای درمانی زائران؟گفت: هم اکنون به طور میانگین هزارو550 تخت بیمارستانی در حال ساخت داریم و با بهره برداری از این تخت ها تعداد تخت های بیمارستانی در مشهد از سطح میانگین کشور بیشترمی شود. شبستری با اشاره به پروژه های در حال احداث درباره تامین منابع مالی این پروژه ها اظهارداشت: برای این پروژه ها از محل منابع ملی، استانداری ، دانشگاه علوم پزشکی وسفرهای ریاست جمهوری استفاده می شود.

در حاشیه

دکتر شبستری رئیس دانشگاه علوم پزشکی که قرار بود گزارشی از بخش سلامت در جلسه مجمع نمایندگان ارائه کند ابتدای جلسه اعلام کرد خبرنگاران در جلسه حضور نداشته باشند. پس از این که به او اعلام شد خبرنگاران به دعوت نمایندگان مجمع نمایندگان استان در این جلسه حضور دارند گفت: بحث هایی که انجام می شود محرمانه است و می خواهیم از نمایندگان مجلس کمک بگیریم. شبستری البته پس از جلسه از خبرنگاران عذر خواهی کرد و درباره مباحث مطرح شده در این نشست مشترک گفت: بحث های مالی و بودجه ای دانشگاه مطرح بود که باید نظرات نمایندگان را دریافت  می کردیم.وی درپاسخ به این سوال که در شرایط فعلی مهم ترین مشکلات و دغدغه های دانشگاه علوم پزشکی چیست؟ گفت: در شرایط فعلی مشکلی نیست و همه چیز در شرایط عادی قرار دارد و روند رو به بهبودی است و چالش خاصی نداریم.شبستری افزود: نمونه اش بیمارستان 540 تخت خوابی امام رضا (ع) است که در 2 نوبت فعالیت عمرانی آن ادامه دارد و دیگر پروژه های عمرانی را تعطیل نکرده ایم و ادامه می دهیم.وی در پاسخ به این سوال که آیا در دانشگاه با کمبود اعتبار مواجه اید؟ اظهار داشت: اعتبارات تاکنون دریافت شده و بحث برای آخر سال است که از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی سوال کردیم که تنظیم دقیق تری را [در بودجه ها]داشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha