سلامت نیوز : تعطیلی تهران به دلیل آلودگی هوا که به یک سریال تکراری تبدیل شده، صدای نمایندگان مجلس را هم در آورد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا ؛ یک عضو کمیسیون انرژی مجلس توجه به حمل و نقل عمومی را ضروری‌ترین راهکار کاهش آلودگی هوا دانست و گفت: چنان‌چه در مورد تشدید آلودگی هوا پیشگیری لازم صورت می‌گرفت، هرگز به این نقطه نمی‌رسیدیم.

حجت‌الاسلام و‌المسلمین دکتر موسی احمدی با تاکید بر اینکه در صورت توجه به حمل و نقل عمومی مجبور به تعطیلی تهران نبودیم، افزود: در این صورت نیازی نبود که مسائل ساده و پیش پا افتاده را به معضلات بغرنج و پیچیده تبدیل کنیم و مجبور شویم پایتخت را تعطیل کنیم.

پشنگ: آلودگی هوای تهران به یک معضل تبدیل شده
از سوی دیگر یک عضو کمیسیون عمران مجلس نیز عوامل انسانی را در ایجاد آلودگی هوا دخیل دانست و اظهار کرد: آلودگی هوای تهران دیگر به یک معضل تبدیل شده و هزینه‌های هنگفتی را هم بر دوش مردم و هم بر دوش مسئولان گذاشته است.

حمیدرضا پشنگ با تاکید بر اینکه تعطیلی اجباری تهران فقط مردم این شهر را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد بلکه بر سراسر کشور اثر می‌گذارد، تصریح کرد: تعطیلی اجباری پایتخت خسارات بسیاری را به صورت ناخواسته‌ به کل کشور تحمیل می‌‌کند.

نوروزی: سازمان محیط زیست کم آورد!
مشاور زیست محیطی معاون شهردار تهران نیز در این ارتباط اظهار کرد: نمایندگان رسمی شهرداری تهران به جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران که روز پنج‌شنبه تشکیل شد، دعوت نشدند و به نظر می‌رسد سازمان محیط زیست کم آورده است!

وحید نوروزی با تاکید بر اینکه عنوان جلسه را به کارگروه فصلی کاهش آلودگی هوا تغییر دادند تا عدم دعوت از نمایندگان شهرداری تهران را توجیه کنند، تصریح کرد: اگر چه نمایندگان مردم را به جلساتی که در اتاق‌های در بسته تشکیل می‌دهند دعوت نمی‌کنند اما خود مردم در فضاهای باز شهر آثار اقدامات آقایان را می‌بینند و شاهد و ناظر اعمال و رفتار آن‌ها هستند.

رشیدی: تهران نباید تعطیل می‌شد!
مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به اینکه تهران را در وضعیت هشدار و شاخص کیفیت هوای پایین‌تر از ۱۵۰ تعطیل کردند، گفت: بر اساس قانون تنها زمانی می‌توان ادارات و نهادهای دولتی را تعطیل کرد که شاخص کیفیت هوا بالا‌تر از ۲۰۰ بوده و شهر در وضعیت اضطرار قرار داشته باشد.

یوسف رشیدی با اعلام اینکه از نمایندگان شهرداری تهران برای حضور در جلسه روز پنج‌شنبه کمیته هماهنگی مواقع اضطرار دعوت نکردند، افزود: به همین دلیل از جزییات این جلسه اطلاعی نداریم اما بر اساس قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا، تهران نباید تعطیل می‌شد.

جباری‌زادگان: تعطیلی تهران نشانه استیصال و انفعال مسئولان است
از سوی دیگر معاون آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز با تاکید بر اینکه تعطیلی شهر تهران کل ایران را نیمه تعطیل می‌کند، گفت: تعطیلی تهران نشانه استیصال مسئولان و انفعال آن‌ها در مقابل پدیده‌ای کاملاً قابل پیش-بینی و البته قابل پیش‌گیری است.

شهرام جباری‌زادگان با اعلام اینکه خود کسانی که مهم‌ترین نقش را در ایجاد و تشدید آلودگی هوا دارند امروزه در نقش منجی ظاهر شده‌اند، خاطرنشان کرد: آسان‌ترین راه‌ ممکن اعلام تعطیلی تهران است و شاید از مسئولان مربوطه انتظاری بیشتر از انتخاب ساده‌ترین راه ‌حل نمی‌توانیم داشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha