سلامت نیوز : رئیس انجمن دفاع از حقوق معلولان از افزایش 4 برابری نرخ وسایل کمک توانبخشی معلولان خبر داد و گفت: تخصیص ارز داخلی برای وسایل توانبخشی به سازمان بهزیستی ضروری است.

علی همت محمود نژاد در گفتگو با مهر با بیان این مطلب افزود: با توجه به افزایش قیمت وسایل توابخشی معلولان بنابراین باید بودجه سالانه بهزیستی بصورت اعتبارات ارزی و ریالی در نظر گرفته شود تا با بودجه ارزی خرید وسایل توانبخشی راحت تر انجام شود.

وی با اشاره به اینکه لوازم توانبخشی داخلی استاندارد لازم را ندارند ، تاکید کرد: معمولا سازمان بهزیستی ویلچر را برای  3 سال به مددجویان می دهد در صورتیکه با توجه به کیفیت پایین و استاندارد نبودن آن، بعد از یک سال دیگر قابل استفاده نیست.

مدیر عامل انجمن دفاع از حقوق معلولان  به افزایش بیش از 4 برابری قیمت ویلچر اشاره کرد و گفت: قیمت دو نوع ویلچر برقی که یک و  دو میلیون تومان بوده الان به 5 و 9 میلیون تومان افزایش پیدا کرده است و همچنین نرخ ویلچر دستی نیز از 300 هزار تومان به 1میلیون و 400 هزار تومان رسیده است.

محمودنژاد گفت: وسایل دیگری مانند عصا، سون ، تشک برقی و ... نیز افزایش قیمت داشته است بطوریکه یک فرد نیازمند به سون باید روزی 3 بار آن را عوض کند درصورتیکه به دلیل قیمت بالای آن این کار را نمی کند و همین امر باعث بروز مشکلات بهداشتی و بیماری در وی می شود.

به گفته وی، نرخ تشک برقی نیز که در گذشته 150 هزار تومان بوده هم اکنون به 600 هزار تومان رسیده است و همین موجب می شود که سالهای زیادی یک فرد از آن استفاده کند در صورتیکه باید هفته ای یک بار آن را تغییر دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha