سلامت نیوز : مدیرعامل شرکت کنترل کیفینت هوای تهران گفت: میزان آلاینده ها امروز در حدی نبود که تهران تعطیل شود.

یوسف رشیدی در گفتگو با مهر با اشاره به اینکه تهران را در وضعیت هشدار و شاخص کیفیت هوای پایینتر از 150 تعطیل کردند، گفت: بر اساس قانون تنها زمانی می توان ادارات و نهادهای دولتی را تعطیل کرد که شاخص کیفیت هوا بالاتر از 200  و شهر در وضعیت اضطرار قرار داشته باشد.

وی با اعلام این که از نمایندگان شهرداری تهران برای حضور در جلسه روز پنج شنبه کمیته هماهنگی مواقع اضطرار دعوت نکردند، افزود: به همین دلیل از جزئیات این جلسه اطلاعی نداریم اما بر اساس قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا، تهران نباید تعطیل می شد.

رشیدی با بیان اینکه امروز شاخص آلاینده ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون روی عدد 114 ایستاده است اظهار داشت: این شاخص نسبت به روز گذشته 23 واحد کاهش داشته است.

به گفته مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، در حال حاضر شاخص ذرات معلق کمتر از 10 میکرون با 11 واحد کاهش نسبت به روز گذشته روی عدد 70، ازن با 4 واحد روی 20، دی اکسید نیتروژن با 2 واحد کاهش روی 49 و دی اکسید گوگرد با 2 واحد کاهش نسبت به روز گذشته روی عدد 31 ایستاده است.

وی تصریح کرد: امروز منواکسید کربن 9 واحد افزایش نسبت به روز گذشته روی عدد 36 ایستاده است.

رشیدی یاد آور شد: با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی میزان آلاینده ها فردا اگر کاهش چشمگیر نداشته باشد از میزان امروز هم بالاتر نمی رود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha