سمینار معتبرسازی فرآیندهای تولید دارو 31 شهریورماه در بیمارستان محک تهران برگزار می شود.

به گزارش مهر، دکتر مصطفی کریمی - قائم مقام مدیرکل دارویی وزارت بهداشت با اعلام این خبر افزود: صنعت دارو به دلیل ارتباط با بهداشت و سلامت مردم از حساسیت بالایی برخوردار است و در عین حال به عنوان یک صنعت فنی نیازمند استفاده از فناوری های پیشرفته است.

قائم مقام مدیرکل دارویی وزارت بهداشت، درجه اطمینان برای ایمنی، اثربخشی، سلامت و کیفیت را چهار عامل اصلی تولیدا دارو برشمرد و گفت: تولید کننده دارو باید بخش تضمین کیفیت را به عنوان زیر مجموعه ای از اعتباربخشی مدنظر قرار دهد . در واقع تولید کننده باید تمام این عوامل را برای تولید محصول خود در نظر داشته باشد.

وی اضافه کرد: اعتباربخشی شرکت های دارویی در کشور از سال 83 آغاز شده است.

کریمی یکی از راه های گسترش معتبرسازی فرآیندهای دارویی را برگزاری دوره های آموزشی از سوی شرکت های داروسازی با همکاری وزارت بهداشت دانست و افزود: مدیران صنعت داروسازی در این دوره ها در خصوص موضوعاتی از جمله مسئول فنی، مدیر تولید، مدیر آزمایشگاه کنترل کیفی در کنار کارشناسان وزارت بهداشت به بحث و تبادل نظر می پردازند.

وی معتبر سازی فرآیند تولید دارو را یکی از اصول تضمین کیفیت دارو دانست و گفت: پیاده کردن سیستم اعتبار بخشی فرآیند تولیدات جزء سیاست های تشویقی وزارت بهداشت برای شرکت های داروسازی داخلی است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha