محقق ایرانی دانشگاه واشنگتن از موثر بودن فناوری تحریک مغزی جدیدی به عنوان شیوه درمانی موثر بر روی بیماران مغزی خبر داد که به جهت بروز اخلالات و آسیب های مغزی با مشکلات متعدد حرکتی، هضم غذا و انجام سایر تحرکات فیزیکی روبرو هستند.

موفقیت محقق ایرانی دانشگاه واشنگتن در درمان بیماران آسیب دیده مغزی

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازمهر، روزبه کیانی و مادلین شادلین از محققان برجسته دانشگاه واشنگتن آمریکا در گزارش ویژه ای که در نشریه "نیچر" منتشر شده است، اعلام کردند: با استفاده از این فناوری نوین و تاثیرگذار، بیماران آسیب های مغزی قادر خواهند بود تا نام اشیاء را به زبان آورده و با استفاده از دست اشیاء مختلف را از زمین بلند کرده  و به عنوان مثال فنجانی از قهوه را به دهان خود نزدیک کنند.

این محقق ایرانی افزود: از آن گذشته بررسی هایی که پس از استفاده از این فناوری نوین بر روی بیمار مورد نظر انجام شد، گویای آن بوده است که وی می تواند به هضم غذا پرداخته و به راحتی از دهان خود برای جویدن غذا استفاده کند و بدین ترتیب نیاز حیاتی به استفاده از "لوله های غذارسان" از بین می رود.

این محققان بررسی های عملی صورت گرفته از سوی  نیکولاس چیف از کالج پزشکی کورنل ویل در نیویورک را دنبال کرده و تحقیقات گسترده ای در این زمینه نیز داشته اند.

بر اساس گزارش "بندویکلی" بیمارانی که به دلیل بروز آسیب های مغزی از وضعیت هوشیاری حداقلی رنج می برند، نمی توانند با دیگران تعامل برقرار کرده و به دنبال آن از انجام برخی فرمان های ساده همچون بستن چشمان یا بالا بردن دست نیز ناتوان هستند. تاکنون هیچ گونه شیوه درمانی موثری برای آنها ارایه نشده بود.

به گزارش مهر، روزبه کیانی دانشجوی مقطع دکترای دانشگاه واشنگتن آمریکا بوده و در عرصه علوم رفتاری و نوروبیولوژی تحقیقات گسترده ای داشته است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha