سلامت نیوز : علی ربانی امروز در گفت‌وگو با فارس با اشاره به مضرات برخی ذرات معلق در هوا گفت: این ذرات که عامل بیماری‌هایی چون سرطان و قلب و عروق هستند اگر چه برای تمام افراد خطرناک هسنند اما برای برخی گروه ها از جمله کودکان بیشتر آسیب‌رسان هستند.

وی با تأکید بر جلوگیری از بیرون رفتن کودکان از منزل در هوای آلوده و بازی و تحرک آن‌ها اظهار کرد: هر کاری که در هوای آلوده تعداد و عمق نفس‌ها را افزایش دهد در این شرایط ممنوع است. زیرا کودکان به دلیل تحرکی که دارند هوایی که به ریه می‌برند بیشتر است.

وی افزود: قدمهای کودکان کوتاه است و ناچار هستند دنبال والدین بدوند که در شرایط آلودگی هوا رعایت حال آن‌ها ضروری است.

ربانی توصیه کرد: در هوای آلوده والدین لازم است به تغذیه کودکان و استفاده از میوه و سبزیهای تازه برای کاهش و دفع آلودگی توجه کنند.

این پزشک فوق تخصص اطفال گفت: استفاده از ماسک در زمان آلودگی هوا توصیه می‌شود، اگر چه ماسکی که بتواند تمام آلودگی را حذف کند وجود ندارد یا بسیار گران است.

وی پیشنهاد کرد: مدارس ابتدایی در زمان آلودگی هوا طوری برنامه‌ریزی کنند تا کودکان در این شرایط مجبور به خروج از منزل و رفتن به مدرسه نشوند و تکالیف خود را در منزل انجام دهند.

ربانی در ادامه بر کاهش آلودگی‌ها در مبداء از جمله استاندار‌دسازی خودروها و سوخت و توسعه حمل و نقل عمومی تاکید کرد و گفت: تعطیل کردن تمام روزهای آلوده ممکن نیست، از سوی دیگر قرار گرفتن در معرض این آلودگی‌ها بسیار خطرناک است، بنابراین ضروری است مسئولان برنامه‌ای برای از بین بردن آلودگی هوا برنامه‌ریزی کنند.

وی با بیان اینکه سیستم حمل و نقل عمومی باید اصلاح شود، از مسئولان درخواست کرد: در محدوده‌های طرح ترافیک یا زمان اجرای طرح و زوج و فرد، تمهیداتی اتخاذ کنند تا پزشکان به راحتی در محل خدمت خود حاضر شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha