سلامت نیوز: نشست فصلی اخلاق و شیوه های نوین درمان ناباروری با حضور اساتید دانشگاه قم، موسسه علمی فرهنگی رواق حکمت، دانشگاه های علوم پزشکی شیراز و جهرم همچنین چند مرکز علمی کشور در قم برگزار شد.
در این نشست آیت الله دکتر احمد بهشتی رئیس دانشگاه علوم و تحقیقات قم بر ادامه تلاش در زمینه برگزاری همایش سوم به صورت بین المللی و همکاری دانشگاه قم با این همایش تاکید کرد و لزوم طرح دیدگاه شیعی در همایش را لازم و ضروری دانست.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با استناد به آیات قرآن اظهار داشت: در زمینه تولید مثل پرهیز از روش هایی که منجر به آسیب دیدن کرامت انسانی و تضعیف جسمی و معنوی نسل انسان می شود باید لحاظ کرد.

آیت الله هادوی رئیس موسسه علمی فرهنگی رواق حکمت قم نیز  ضمن تقدیر از  برگزارکنندگان همایش؛ ضرورت آمادگی علمی برای ارائه مباحث قوی اخلاقی ناظر به فرهنگ اسلامی و تمدن نوظهور دینی در ایران را گوشزد کرده، خواستار تشکیل کمیته برنامه ریزی و کمیته علمی متناسب با اجلاس آینده شد.
هادوی به مسیر طی شده در طول دو همایش سابق پرداخته و گامهایی که در راستای ارائه سیستم اخلاق پزشکی در اسلام برداشته شده است را مرور نمودند.
حجت الاسلام و المسلمین دکتر لطف الله دژکام دبیر علمی همایش، نیز ضمن اشاره به اهداف برگزاری این نشست ابراز داشت: نشست فصلی همایش ملی اخلاق و شیوه های نوین درمان ناباروری با هدف ارزیابی دو همایش ملی سابق و برنامه ریزی برای اجلاس آتی به صورت یک همایش بین المللی می باشد.
امام جمعه جهرم ابراز امیدواری کرد: این همایش بتواند تبیین کننده اهداف مباحث مطرح شده در حوزه تولید مثل و اخلاق پزشکی باشد.
دکتر سید ضیاء الدین تابعی استاد دانشگاه علوم پزشکی شیراز و عضو فرهنگستان علوم پزشکی ایران نیز با تاکید بر لزوم حل مسائل اخلاق پزشکی به صورت بین المللی پیشنهاد کرد ادیان ابراهیمی در این زمینه اشتراک مساعی داشته باشند.
در ادامه نشست دکتر محمودیان از اساتید دانشگاه شیراز، دکتر کریمی جهرمی، حجت الاسلام پورتوحیدی، خانم دکتر شیوا، خانم دکتر ساجدی و خانم دکتر راسخ جهرمی نیز به ارائه دیدگاه های خود پرداخته و پیشنهاداتی در راستای غنای علمی و تقویت کارکرد همایش آتی تحت عنوان «جهان اسلام و اخلاق تولید مثل» مطرح کردند.

در پایان مقرر شد، طرحی برای تحقیق در زمینه ی سیستم اخلاقی تولید مثل در اسلام با شرکت فضلای حوزه و اساتید مرتبط با این بحث در دانشگاه های علوم پزشکی آماده شده و نهایتا سیستم پیشنهادی اخلاق تولید مثل در اجلاس آتی جهرم مطرح گردد.
یادآور می شود سومین همایش سراسری اخلاق و شیوه های نوین درمان ناباروری و اولین همایش بین المللی جهان اسلام و اخلاق تولید مثل پاییز 92 با همکاری دانشگاه ها و مراکز علمی کشور در دانشگاه علوم پزشکی جهرم برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha