سلامت نیوز : حسن ابوالقاسمی امروز در مراسم تودیع و معارفه معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی با تسلیت اربعین حسینی با اشاره به تغییرات مدیریتی در بخش سلامت کشور، انتصاب شایسته طریقت منفرد یکی از اعضای خانواده بزرگ دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی را به سرپرستی وزارت بهداشت، اتفاقی مبارک دانست و مایه افتخار و مباهات مجموعه دانشگاه برشمرد و حمایت همه جانبه تمام مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی از مقام عالی وزارت و اهدافش را اعلام کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ ابوالقاسمی افزود: دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی از افکار و ایده های سرپرست وزارت بهداشت حمایت می کنند. ایده‌هایی چون بحث پزشک خانواده که هم اکنون در حال اجراست و 20 سال پیش توسط دکتر طریقت مطرح شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: این مجال فرصت خوبی است تا با همکاری وزارت بهداشت اوضاع دانشگاه بهتر از گذشته پیش رود. ما در این مدت ایده ها و آرزوهای بسیاری داشتیم که برخی از آنها با تلاش بسیار به نتیجه رسید ولی متأسفانه امکان تحقق بسیاری از آنها نیز میسر نشد زیرا سرعت عمل لازم برای انجام این ایده ها وجود نداشت. این ایده‌های کلان که باید مدیران ما نیز با آنها آشنا باشند ایده‌هایی هستند که در قانون وجود دارد.

وی با اشاره به قوانین بسیار خوبی که هنوز تحقق نیافته‌اند، مانند استقلال دانشگاهها، مسئولیت هیئت امناها برای اداره دانشگاهها، استفاده از ظرفیتهای مازاد دانشگاه،جداسازی افراد تمام وقت در بخشهای دولتی و خصوصی، کندی مجاری مجوز دهنده را دلیل عدم اجرای این قوانین برشمرد و اظهار امیدواری کرد در مدت باقیمانده شاهد تسریع این امور در وزارت بهداشت باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تأکید کرد: باید نحوه عمل ما به گونه ای باشد که هم مردم از آن سود ببرند و هم اینکه سعادت جامعه پزشکی را در پی داشته باشد. در مدت 8سال گذشته در بخشهایی که مورد توجه قرار گرفت، اتفاقات خوبی افتاد اما باید ضمن شناسایی نقاط ضعف موجود، آنها را برطرف کنیم.

وی افزود: در حال حاضر در مقطعی از ارائه خدمات در عرصه های آموزش، بهداشت، درمان و  پژوهش قرار داریم که قابل برگشت نیست بنابراین در این  مسیر باید با سرعت روبه جلو برویم.

در این مراسم عمرانی معاون سابق پشتبانی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تودیع و حیدریان مقدم به جای وی معارفه شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha