یکشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۵
کد خبر: 64438

کمرنگ شدن ارزش‌های اخلاقی و باروهای دینی در خانواده، عدم علاقه زن و شوهر به یکدیگر، وجود ضوابط عاطفی قبل از ازدواج و تداوم آن به بعد از ازدواج، انتقام‌جویی از شوهر توسط زن به دلایل مختلف و اعتیاد مرد از علل ایجاد روابط فرا زناشویی است.

چرا زوجین خیانت می‌كنند؟
سلامت نیوز : یک آسیب شناس و متخصص علوم رفتاری گفت: مردان بیش از زنان در زندگی مشترك دچار خیانت می‌شوند و از سن ۲۸ تا ۵۰ سالگی بیشترین خیانت‌ها از سوی مردان صورت می‌گیرد.

مجید ابهری در گفت‌و‌گو با ایلنا، با بیان اینکه نمی‌توان آماری دقیقی نسبت به خیانت زوجین(روابط فرا زناشویی) در طول حیات زندگی مشترک ارائه داد، تاکید کرد: ‌ تحقیقاتی در رابطه با ارتباط فرا زناشویی صورت گرفت تا علل اصلی این رویداد شناسایی شود.

۷۰ درصد از خیانت زوجین به دلیل ضعف جنسی است

به گفته این آسیب‌شناس، عدم توانایی در مدیریت غزیزه جنسی و ضعف جنسی مرد یا زن از علل اصلی ایجاد روابط فرا زناشویی است که ۷۰ درصد از این روابط ریشه در این امر دارد.

وی کمرنگ شدن ارزش‌های اخلاقی و باروهای دینی در خانواده، عدم علاقه زن و شهر به یکدیگر، وجود ضوابط عاطفی قبل از ازدواج و تداوم آن به بعد از ازدواج، انتقام‌جویی از شوهر توسط زن به دلایل مختلف و اعتیاد مرد را از دیگر علل ایجاد روابط فرا زناشویی عنوان کرد.

ابهری با بیان اینکه نمی‌توان صراحتا اعلام کرد که آمار روابط فرا زناشویی رو به افزایش‌است، گفت: در مردان به دلیل تنوع‌طلبی و کمرنگ شدن صداقت و ارزش‌های دینی و بی‌توجهی همسر پس از تولد اولین فرزند و حتی جداسازی بستر از سوی زن موجب می‌شود تا مردان به دنبال تامین نیازهای جنسی خارج از محیط خانواده باشند.

سن خیانت مردان از ۲۸ تا ۵۰ سالگی / سن خیانت زنان از ۲۰ تا ۴۰ سالگی

وی در ادامه با بیان اینکه اصولا سن خیانت در مردان به همسران از ۲۸ تا ۵۰ سالگی است، اظهار کرد: تعداد اندکی از مردان بعد از سن ۵۰ سالگی به همسران خود خیانت می‌کنند و به دنبال برقراری ارتباطات فرازناشویی هستند. این مساله در زنان در سنین ۲۰ تا ۴۰ سالگی دیده می‌شود.

مردان بیش از زنان خیانت می‌كنند

این آسیب‌شناس در پاسخ به اینکه مردان بیشتر خیانت می‌کنند یا زنان، با تاکید بر اینکه اصولا زنان کمتر از مردان به روابط فرا زناشویی تمایل دارند، افزود: ‌ خوشبختانه هنوز زنان جامعه دارای عفت و وفاداری بیشتری هستند و هنوز شرایط اخلاقی حاکم بر جامعه صدق می‌کند.

وی مراحل خیانت در زندگی زناشویی در سه مرحله تقسیم بندی کرد و گفت: ‌ در سال‌های اولیه ازدواج که مرد نسبت به همسر خود علاقه‌ای ندارد واز روی اجبار تن به ازدواج داده است یا اینکه متوجه می‌شود همسرش توانایی لازم جنسی ندارد.

خیانت مردان در دهه دوم و سوم زندگی به دلیل تنوع‌طلبگی

ابهری بعد از تولد اولین فرزند و بی‌توجهی همسر به وی را دوره دوم برقراری ارتباط فرا زناشویی دانست و افزود: در دهه دوم و سوم زندگی به لحاظ تنوع‌طبلی و عدم تمکین زن به ایفای نقش زناشویی نوع دیگری از خیانت در زندگی مطرح می‌شود.

وی گفت: ‌متاسفانه در دهه‌های دوم و سوم به دلیل ناجوانمردی برخی از مردان نسبت به همسرانشان خیانت رخ می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha